Cana Royal Water je slovenska voda, ki izvira na Goričkem v Prekmurju, njen domet pa je globalne razsežnosti. Med drugimi jo pijejo tudi najuspešnejši, najbogatejši in zelo slavni ljudje po skoraj vsem svetu.
Voda Cana predstavlja s svojim neponovljivim razmerjem mineralov in visoko vsebnostjo kalcija ter nizko vsebnostjo natrija idealno izbiro vode za zdrav življenjski slog, uvodoma pove Niko Huber, direktor in solastnik podjetja Cana Water. Vsebnost mineralov v vodi po vsem svetu se meri v TDS, kar pomeni skupno raztopljene trdne snovi. Višja kot je TDS, višja je raven mineralov v vodi, nižja je TDS, nižja je raven mineralov v vodi.
Niko Huber nam je na Weekend Food Festivalu v Rovinju povedal, da je blagovno znamko poimenoval Cana prav zaradi njenega odličnega razmerja med kalcijem (Ca) in natrijem (Na): »To pa ni vse. V kraju po imenu Cana (Kana) je Jezus na svatbi spremenil vodo v vino. Ime Cana tako kar naenkrat dobi tudi simbolični pomen.« Celotno ime blagovne znamke in vode je Cana Royal Water, njeno srednje ime pa izvira iz zgodbe, stare več kot 100 let – lastniki vrelca so namreč našli dokument iz leta 1910, v katerem je zapisano, da je bila na tem območju vrtina, ki se je imenovala »kiraly forras« oziroma »izvir cesarja«.
Pogled v preteklost
Na področju današnje vasi Nuskove v Prekmurju so prebivalci pred več kot stotimi leti ugotovili, da ima podzemna izvirska voda na nekaterih predelih vrhunsko kakovost. Poimenovali so jo Slatina. Pred drugo svetovno vojno so zgradili črpališče, unikatno in visoko kakovostno vodo so stekleničili in jo nudili številnim zadovoljnim uporabnikom. Leta 2007 se je Huber z ekipo odločil, da bo na podlagi izredno dobrih rezultatov analize vode na tem mestu pristopil k novi raziskovalni vrtini. »Leta 2010 smo od občine Rogašovci odkupili takratno šolo iz leta 1900. Takrat smo aktivno začeli delati na zastavljenem projektu, po tem pa smo kar nekaj let porabili za pridobivanje koncesije in ustrezne dokumentacije, kot je gradbeno dovoljenje. Blagovna znamka Cana Royal Water je bila ustvarjena leta 2019 in od takrat naprej ponujamo tri različne vrste gazirane in eno negazirano vodo,« pojasni sogovornik.
Lepa notranjost se kaže v lepi zunanjosti
Za oblikovanje celostne grafične podobe blagovne znamke in samega izdelka so se v podjetju Cana Water obrnili na (industrijsko) oblikovalko Nino Malovrh, ki je v preteklosti izdelala celotno kolekcijo Rogaška za darilo Donaldu Trumpu. Malovrhova je v grafično podobo vključila najpomembnejši element, to je znak večnosti. Voda je na voljo tako v steklenicah kot tudi plastenkah. Stekleno embalažo izdeluje podjetje Vetropak, plastenke pa slovensko podjetje Pet Pak. Plastenke so s strani The Fine Water Society leta 2021 dobile zlato nagrado za oblikovanje. Prejeli so jo, ker je edinstvena plastenka z oblikovalskega stališča revolucionarna: »Na samo plastenko je vtisnjen logotip blagovne znamke, dno embalaže je drugačno in bolj stabilno kot pri ostalih plastenkah, poleg tega pa so izdelovalci prilagodili širino embalaže za vse avtomobile, kljub večji prostornini, 575 mililitrov.«
Hitro dosegli veliko
Vodo Cana pijejo skoraj po vsem svetu, a Slovenija ostaja njihov največji trg; doma ustvarijo okoli osemdeset odstotkov prihodkov od prodaje. Cana je bila pet let zapored med uradnimi vodami pobude Teden restavracij, ponujajo pa jo tudi v presižnih hotelih, kot sta Kempinski Palace hotel v Portorožu in Vila Planinka na Zgornjem Jezerskem.
Njihove najpomembnejše reference prihajajo iz tujine. Vodo Cana so pili na filmskem festivalu tako v Benetkah kot v Cannesu, v Monaku na največjem in najbolj ekskluzivnem srečanju na svetu najpremožnejših družin na svetu (Global Family Office Investment Summit), poklicali so jih iz ikoničnega singapurskega hotela Marina Bay Sands, pred kratkim pa je sogovornik prejel elektronsko pošto s ponudbo očeta ketonske diete, dr. Erica Berga, ki ima na po vsem svetu na milijone sledilcev. Vodo Cana na teh posebnih priložnostih tako pijejo elitni zasebni vlagatelji, šejki, ugledni lastniki podjetij, člani kraljevih družin, svetovno znani filmski igralci, režiserji, manekenke, športniki in še bi lahko naštevali. Vodo izvažajo še v Italijo, Poljsko, Nemčijo, Švico, Hrvaško, Singapur in na Kitajsko. »Že dlje časa poskušamo vstopiti na ameriški trg, zato trenutno vlagamo vso energijo v to, da bi prišli tudi tja. V ZDA je naša blagovna znamka že zaščitena, iščemo pa še uvoznika in distributerja,« se v prihodnost zazre solastnik podjetja.
Piše: Kaja Kovič
Foto: arhiv Cana
Objavljeno v reviji SaMMozavestno