Podkast kot nov medij in priložnost za oglaševalce

V zadnjem času smo priča resnemu porastu novega medija – podkasta. Medtem ko nekaterih še vedno ne prepriča, s(m)o drugi pristaši poslušanja vsebin, saj so prikladne praktično v vsakem trenutku dneva.

Na svetovni ravni ima podkast kot medij 546 milijonov poslušalcev, kar predstavlja tudi novo priložnost za oglaševalce, saj obstaja globalno kar 6 milijonov podkastov. V letu 2024 je bilo za oglaševanje v podkastih porabljenih že 4,02 milijarde ameriških dolarjev, kar je približno 3,79 milijarde evrov.

Po raziskavi Mediane podkaste spremlja slaba tretjina Slovencev. V povprečju jih poslušajo 8 minut dnevno, vsak 12. poslušalec jih posluša enkrat ali večkrat dnevno, vsak tretji pa tedensko. Prav tako podkaste posluša več moških kot žensk. Na splošno jih najbolj poslušajo starostne skupine od 35 do 44 let ter med 25 in 34 leti.

       

Dominantne platforme za poslušanje podkastov so YouTube, Spotify in Apple.

Vir podatkov: Raziskava raziskovalcev ekipe Backlinko, objavljena 16. septembra 2024.

Piše: Eva Sorčan

Vir slike: Shutterstock