Zlata ptička: pozitivno, domače in iskreno

Na Šutni, za mnoge najlepši kamniški ulici, je pred desetimi leti svoja vrata odprla trgovina Zlata ptička, usmerjena k malim slovenskim podjetnikom. Njena lastnica je Polona Štolfa, po izobrazbi diplomirana organizatorka turizma in licencirana osebna trenerka, zasebno pa mama trem navihančkom, za katere pravi, da so že od prvega dne njena glavna motivacija za vse izzive, ki ji v življenju pridejo naproti.

Želja po lastni trgovini se je v njenem srcu razvila na podlagi izkušenj, pridobljenih skozi študij turizma in različna izobraževanja na temo prehrane in osebnega trenerstva. »Poslovna žilica pa se je razvila pozneje, spontano. Trgovino sem namreč odprla brez kakršne koli predhodne podjetniške izkušnje. Ko se spominjam začetkov, se mi najprej utrne spomin na otvoritev s komaj trimesečnim sinom Nejcem, mojim najstarejšim otrokom, ki me je (dobesedno) tesno spremljal ob vseh delovnih procesih. Še danes se radi pošalimo, da mu delovna doba teče že od rojstva,« se smeji.

Grafična podoba Zlate ptičke je v celoti ilustrirana, na kar so še posebej ponosni. Ob njenih idejah Polono podpira slovenska ilustratorka Tamara Šenk, s katero sta se tako dobro ujeli, da ji vedno pripravi točno to, kar si zamisli že v prvem vzorcu. »Splošno podobo koordiniram sama ob podpori prijateljev, ki znajo z marketinškimi orodji bolje opravljati kot jaz. Meni namreč najbolj leži kreativni del, na tehničnega, racionalnega in analitičnega se ne spoznam preveč in me iskreno niti ne zanima,« pove.

Povezuje jih veliko srce

Trgovinico je poimenovala po pesmi Otona Župančiča, saj pravi, da ime Zlata ptička združuje pozitivno, domače in iskreno. To simbolizira tudi logotip Zlate ptičke s ptičko, soncem in srcem. »Prav veliko srce pa povezuje vse naše dobavitelje, ki smo jih osebno obiskali pred otvoritvijo in se prepričali o ustreznosti njihove pridelave in obdelave. Že takrat so se začele tkati posebne vezi z njimi, ki so zame zelo dragocene. To, da je ‘zlata ptička’ tudi tisti, ki prvi pojé, pa je bila dodatna potrditev, da je ime, glede na osnovni namen naše trgovinice, pravo,« pove Polona Štolfa.

Zlata ptička danes se od tiste pred desetimi leti po njenih besedah najbolj razlikuje po količini dela: »Danes je glavna skrb, ali bomo lahko v dnevu vse naredili, pred desetimi leti pa je bila glavna skrb, ali bo dovolj dela za vse. V teh letih smo namreč pošteno povečali nabor izdelkov, se razširili tudi na spletno prodajo in aktivirali Zlato ptičko na vseh družbenih omrežjih, kar nam omogoča, da dober glas lažje širimo tudi v deveto vas. Na ta način nas lažje spoznajo in obiščejo tudi stranke iz drugih koncev Slovenije. Samo od mimoidočih bi na naši lokaciji namreč težje preživeli,« se zaveda sogovornica.

Prav v družbena omrežja vlagajo tudi največ oglaševalskih sredstev (in časa), nekaj pa tudi v lokalne, tiskane medije. Z vplivneži delajo zelo malo, saj se tovrstna sodelovanja zaradi nizkih marž zanje niso izkazala kot dobičkonosna, hvaležni pa so za posameznike, ki podpirajo njihov osnovni koncept in jih s kakšno objavo podprejo v zameno za kakšen podarjeni izdelek. Med njimi so avtorica kuharskih knjig Ana Žontar, blogerka Lara Nastran, radijka Jerca Zupan, Antea in Uroš Bitenc in drugi.

Od hrane do kozmetike in daril

V osnovi je vizija Zlate ptičke usmerjena k malim slovenskim podjetnikom, zato na njihovih poličkah najdete veliko ročnih del in pridelkov butičnih slovenskih kmetij. Na željo strank so ponudbo razširili tudi na ekološka prehranska dopolnila in naravno kozmetiko, predvsem pa izstopa njihov darilni program, s katerim podpirajo tudi poslovna darila večjih slovenskih podjetij. Nudijo namreč personalizirane darilne paketke, katerih največja prednost je uporabna in okusna vsebina, ki navduši tudi najbolj zahtevne obdarovance. Zanjo pravijo, da se gotovo ne bo »prašila« na policah.

Najbolje prodajani izdelki se spreminjajo glede na sezono. Trenutno prihaja v ospredje njihov paket Bronhi – zeliščna pomoč dihalom iz Šenturške Gore. Zelo priljubljeno v vseh letnih časih je liofilizirano sadje, ki je na voljo tudi na rinfuzo, sicer pa je trgovinica najbolj znana po že omenjenih darilnih paketkih, ki jih pripravljajo sproti in so zelo priljubljeni v času obdarovanj. V decembrskem času najbolj izstopajo ročno izdelane praline, zlata mila z različnimi napisi, domači piškotki in sveže pražene specialne kave z različnimi aromami.

Vračajo se »zlati časi« za butično poslovanje

Polona Štolfa opaža, da so kupci vedno bolj ozaveščeni o prednostih lokalne in sezonske hrane, prav tako pa meni, da se za butično poslovanje vračajo »zlati časi«. »Opažam, da čedalje več ljudi ceni tovrstne pristope in ‘beži’ od množičnega nakupovanja in trgovskih centrov,« pravi sogovornica, ki razmišlja tudi o odprtju franšiz v večjih slovenskih mestih. »Pred leti smo želeli odpreti trgovinico tudi v Ljubljani. Imeli smo celo že ključ do poslovnih prostorov, ampak mi je notranji glas namignil, da ni pravi čas, in smo si premislili. Nekaj mesecev pozneje se je zgodila pandemija, tako da je bila očitno odločitev prava. Zdaj, kot rečeno, razmišljam o franšizi, a še nisem našla pravih ljudi. Franšizo bi namreč zaupala le ljudem, ki prednosti Zlate ptičke čutijo v vseh vrednotah, ne le v finančnih. Ob zavedanju teh delo namreč postane način življenja in ti lastno podjetje svobode ne vzame, ampak ti jo da,« je prepričana.

»Delo opravljam notranje pomirjena«

Kljub delu, ki ga prinaša lasten posel, je Polona Štolfa našla pravo razmerje med poslovnim in zasebnim življenjem. Sin Nejc in mož Primož sta njena največja motivatorja in najbolj učinkovita »moralna« podpora že od prvega dne. »Nejc je letos skupaj z Zlato ptičko pihal deseto svečko in vesela sem, da po vseh teh letih še vedno reče: ‘Ko bom velik, bom Zlata ptička’,« se nasmehne.

Ker je družina daleč prva na lestvici njenih osebnih vrednot, je bilo usklajevanje poslovnih obveznosti in družine na začetku največji izziv. Ni si namreč mogla provoščiti zaposlitev in predaje določenih odgovornosti, zato je bila prva leta »deklica za vse«. Takrat ji je zaradi preobremenjenosti zmanjkalo energije za domače, kar jo je od vsega najbolj bremenilo, zato je izboljšanju tega namenila kar veliko pozornosti. »Danes imam zaposlene zlate punce, ki podpirajo večino delovnih procesov in sta poslovno in družinsko življenje v zelo harmoničnem ravnovesju. Tako lahko iskreno rečem, da delo opravljam notranje pomirjena, z veseljem in strastjo, kar si štejem za največji, osebni in poslovni uspeh,« sklene.

Objavljeno v reviji SaMMozavestno:

Piše: Tina Guček

Foto: Nejc Pernek

Update cookies preferences