“Walmart Birkin”: Kako je cenovno dostopna torba sprožila modno revolucijo

Luksuzna Hermès Birkin torba je simbol prestiža in ekskluzivnosti, cenovna dostopnost pa nikoli ni bila njen adut. Toda v zadnjih tednih je viralni pojav, znan kot “Walmart Birkin”, popolnoma pretresel modni svet. Cenovno dostopna imitacija luksuzne torbe, ki jo prodaja Walmart, je pritegnila pozornost uporabnikov TikToka, Instagrama in celo medijev, kar je sprožilo razprave o vrednosti luksuza, etiki hitre mode in potrošniških trendih.

Kaj je “Walmart Birkin”?

T. i. “Walmart Birkin” torba, znana tudi kot “Wirkin”, je cenovno ugodna torba, ki spominja na znamenito Hermès Birkin. Prodajala se je za približno 78 do 102 ameriških dlarjev, odvisno od velikosti, kar je drobiž v primerjavi s pravo Birkin torbo, ki se prodaja za najmanj 9.000 ameriških dolarjev in lahko doseže ceno več sto tisoč dolarjev. Preprodajajo pa jo uporabniki tudi za približno 2 milijona.

Vse se je začelo, ko so uporabniki na TikToku začeli deliti svoje nakupe “Walmart Birkin” torb. Uporabnica TikToka @fashionwithjane je v enem od svojih videov dejala: “Ne potrebujem 20.000 dolarjev, da bi se počutila glamurozno. Moja Wirkin torba naredi trik!” Njen video je zbral več kot milijon ogledov, komentatorji pa so navdušeno iskali povezave za nakup.

Preden se je pojavila “Walmart Birkin”, pa je bila originalna Birkin torba simbol zgodovinske povezave med francosko modno hišo Hermès in britansko igralko Jane Birkin. Leta 1983 sta se Jane Birkin in izvršni direktor Hermèsa Jean-Louis Dumas srečala na letu iz Pariza v London. Birkinova se je pritoževala nad nepraktičnostjo svojih torb, kar je navdihnilo Dumasovo odločitev, da oblikuje elegantno, a funkcionalno torbo z njenim imenom. Tako je nastala legendarna Birkin torba, ki je kmalu postala statusni simbol.

Viralni uspeh in odzivi

“Wirkin” torba je hitro postala predmet razprav na spletu. Na Instagramu je modna vplivnica @stylebyluna objavila: “Zakaj bi zapravljala za pravo stvar, ko lahko dobim skoraj identično verzijo za delček cene?” Hkrati pa so nekateri opozarjali na moralna in ekološka vprašanja, povezana s hitro modo.

Poleg tega je Walmart zaradi velikega povpraševanja nekatere torbe odstranil iz svoje spletne trgovine. Po poročanju The Sun razlog za to ni povsem jasen, a se domneva, da gre za pravne pritiske zaradi dizajna, ki močno spominja na Hermès.

Etika in vrednost luksuza

Pojav “Walmart Birkin” torbe je znova odprl razpravo o tem, kako ponaredki ali cenovno dostopne imitacije vplivajo na luksuzne blagovne znamke. Medtem ko so ljubitelji hitre mode navdušeni nad priložnostjo, da si privoščijo luksuzen videz za manjši strošek, pa zagovorniki trajnostne mode opozarjajo na posledice. Proizvodnja hitre mode je znana po velikem ogljičnem odtisu in neččloveških delovnih pogojih.

Poleg tega se zastavlja vprašanje, ali takšni izdelki zmanjšujejo vrednost originalnih luksuznih izdelkov. Modna strokovnjakinja Clara Jennings je za New York Post izjavila: “Hermès je gradil svoj ugled na ekskluzivnosti in kakovosti. Pojav poceni imitacij lahko ta ugled razvodeni.”

Modna demokracija ali degradacija?

“Walmart Birkin” torba ponazarja, kako močno lahko viralnost na platformah, kot je TikTok, vpliva na potrošniške trende. Medtem, ko se nekateri potrošniki veselijo dostopnosti modnih trendov, drugi opozarjajo na dolgoročne posledice takšnih pojavov.

Ne glede na to, na kateri strani te razprave ste, je jasno, da je “Walmart Birkin” več kot le torba – je simbol sprememb v modi, ki jih poganja digitalna kultura in vse bolj zahtevni potrošniki. Kaj pa vi? Bi si omislili “Wirkin” torbo ali prisegate na original?

Piše: Eva Sorčan

Foto: DreamsTime

Update cookies preferences