Anglež, ki podobe Slovenije širi po vsem svetu

Naša majhna domovina navduši prenekaterega obiskovalca oziroma turista, Angleža Sama Baldwina pa je navdušila celo tako zelo, da se je sem preselil. Še več – zasnoval je blagovno znamko Breg, pod katero ponuja inovativne spominke za obiskovalce Slovenije.

Sam Baldwin je pisatelj, podjetnik, marketingar in popotnik, ki se je – po tem, ko je živel v petih državah na treh celinah – ustalil v Sloveniji. »Celotna zgodba se je začela že leta 2007, ko sva z bratom obiskala Slovenijo, da bi si ogledala staro vikend hišo na Koroškem. Iskala sva jo nekje v gorah in pritegnili so naju neverjetna naravna lepota Slovenije, pestrost pokrajine, srednjeevropska lega in odlično podnebje. Zaljubila sva se v hišo v majhnem zaselku po imenu Breg, po katerem je pozneje dobila ime tudi moja blagovna znamka,« pripoveduje.

Hiško so kupili in od takrat je vsako leto prihajal v Slovenijo in jo urejal. Kot pravi, je vsakič, ko je prišel, spoznal več Slovencev in dežela mu je postajala vedno bolj všeč. »Sčasoma so se planeti ‘poravnali’ in prišel sem živet sem. Tukaj živim od leta 2017 in po mojem mnenju je to najboljša država na svetu. Tudi o Slovencih imam odlično mnenje. Lahko rečem, da imam v petih letih, odkar živim tukaj, in v petnajstih letih, odkar obiskujem Slovenijo, izjemno pozitivne izkušnje. Imel sem srečo, da sem doživel ogromno prijaznosti s strani mnogih Slovencev in včasih se mi zdi, da se Slovenci ne zavedate, kako krasna je Slovenija,« pove.

Ljubljana TR3 kot »protistrup« za srčke in zmaje

Ko je med izdelki, namenjenimi turistom, iskal zanimive majice s slovenskimi motivi, pa je bil razočaran. »Našel sem samo klišejske motive, na primer majice s sliko zmaja ali slovensko zastavo. Prav nič v obstoječi ponudbi se mi ni zdelo zanimivo, pa sem pomislil, da bi morda sam ustvaril kaj posebnega,« opisuje svoje poslovne začetke pri nas.

Meni, da ima Slovenija ogromno navdušujočih kulturnih, kulinaričnih, jezikovnih in geografskih elementov. Z njimi se rad na izviren način »igra«. Do zdaj je zasnoval 13 različnih motivov in za vsakim je slovenska zgodba. »Konzervirana (človeška) ribica se na primer poigrava z idejo, da bi proteusa dali v pločevinko – nekaj, kar se seveda nikoli ne bi zgodilo. Slovenska slovnica je šala o težavnosti slovenskega jezika za tujce. Ljubljana TR3 – med mojimi najljubšimi – slavi brutalizem dveh mogočnih nebotičnikov v središču Ljubljane in je nekakšen ‘protistrup’ za prevečkrat uporabljene, ‘pocukrane’ podobe Ljubljane, ki jih običajno vidite, med katerimi prevladujejo srčki in zmaji,« se nasmehne.

Pove, da je med vsemi motivi njemu najljubši Ski Mežica, saj sta mu všeč retro slog in dejstvo, da slavi smučišče, ki je bilo nekoč zelo priljubljeno, a je zdaj zapuščeno.

Med kupci pa so najbolj priljubljeni dizajni
konzervirane (človeške) ribice, prelaza Vršič in Triglav retro, pa tudi blejske kremšnite. Za majice je že dobil naročila z vsega sveta, med drugim so odpotovale v Nemčijo, Avstralijo, na Islandijo, v Veliko Britanijo, ZDA, Kanado in Španijo.

Idej je še preveč

Vse ideje za motive so njegove – nastajajo kot risbe v njegovi skicirki, svinčniku pa nato doda barve in na koncu skupaj z grafičnim oblikovalcem ustvari končno digitalno podobo. Pri tem je njegova največja »težava« odločitev, katere modele dokončati oziroma realizirati, ker ima preveč idej, da bi lahko izdelal vse.

Začel je le z majicami, ki jih je prodajal v trgovinah po Sloveniji, nato pa je začel sodelovati s spletnim podjetjem za tiskanje na zahtevo, ki strankam omogoča izbiro med zelo veliko ponudbo predmetov. Med drugim lahko želeni motiv natisnejo na puloverje s kapuco, nalepke, torbe ali slike in jih pošiljejo kamor koli po svetu. Tisk na zahtevo prav tako pomeni, da ni zapravljene zaloge, saj izdelek izdelajo šele po naročilu.

Vse svoje dizajne predstavlja na svojem spletnem mestu BregDesign.com, kjer so tudi predstavljene zgodbe, ki se skrivajo za vsakim od njih. Za določeno mero promocije se zahvaljuje tudi medijem, največ pa je promocije od ust do ust.

Kakšni pa so njegovi načrti? »Ker veliko ljudi kupuje impulzivno, načrtujem povečanje izdelkov Breg Design na prodajnih mestih po Sloveniji. Na ta način želimo okrepiti lokalno prisotnost,« sklene.

 

 

Obavljeno v reviji SaMMozavestno.

Piše: Tina Guček

Foto: osebni arhiv

 

Update cookies preferences