“Če si za vse, nisi za nobenega.” Zakulisje podjetja Fresh32 z Janom Habatom

Jan Habat je mladi podjetnik, ki skupaj s poslovnim partnerjem Domnom Nemaničem kuje uspešno podjetniško pot. Podjetje sicer deluje že od leta 2020, ko sta nam prvič predstavila alternativno zobno pasto v tabletkah. Z letom 2024 pa sta se pomaknila še par korakov naprej in razširila portfolio s tajnostno zobno ščetko z naročniškim modelom. Jan Habat je spregovoril z nami in nam zaupal kaj vse se je naučil na tej poti.

Kaj vas je navdihnilo, da ste tako preprosti vsakdanji stvari, zobni ščetki, dali novo dimenzijo in čisto novo podobo?
Vidimo, da se celoten potrošniški svet vedno bolj usmerja v trajnost, zato moramo kot človeštvo razmišljati o vplivu, ki ga imamo na naš planet. S poslovnim partnerjem in prijateljem Domnom Nemaničem sva ugotovila, da vse zobne ščetke, ki so bile do zdaj proizvedene, še vedno obstajajo – njihov razkrojni čas presega 500 let, kar pomeni, da niso bile zažgane ali razgrajene, temveč ostajajo v okolju. To je bil najin začetni povod za razvoj FRESH32. Poleg tega v Sloveniji na tem področju že dolgo ni bilo nobene inovacije, kar je le še dodatno okrepilo najino željo po spremembi.

Na izboru za mladega podjetnika leta, kjer ste se predstavili kot finalist, ste omenili, da se osredotočate na generacijo Z kot vašega kupca. Kako to?
Skozi čas sva ugotovila, da je, po domače povedano, starega konja težko naučiti novih trikov. Lažje je začeti z mlajšo generacijo, saj še nima tako močno izoblikovanih potrošniških navad. Težje je spreminjati navade že najine generacije in starejših, ki so si svoja prepričanja oblikovali skozi desetletja. Obenem glediva v prihodnost – čez 5 do 10 let bo generacija Z imela največjo kupno moč. Medtem ko se večje znamke osredotočajo na milenijce in retail prodajo, sva prepričana, da na spletu obstaja prostor za mladostniško znamko, ki nagovarja novo generacijo potrošnikov.

Kakor razumemo, imate zobno ščetko, na kateri se menjajo nastavki, in ste ustvarili naročniški model, kjer kupci prejmejo samo glavo za zobne ščetke, ne pa tudi ročaja, saj ostaja vedno isti. Kako to deluje v praksi?
To na začetku ni bila najina osnovna ideja, vendar sva sčasoma, ob spremljanju razvoja trga in odziva potrošnikov, ugotovila, da je to popolna rešitev. Držalo ščetke ima doživljenjsko garancijo, kupec pa ga kupi le enkrat. Z naročniškim modelom poskrbiva, da mu ni treba razmišljati o zamenjavi – vsakih 2 do 3 mesece mu preprosto pošljeva nove tri nastavke.

V čem se vaš marketing razlikuje od podjetij v podobni industriji ali pa od podjetij, ki prav tako targetirajo generacijo Z?

Znamke, usmerjene v milenijce, so osredotočene na retail, kar pomeni, da dajejo prednost prodaji v fizičnih trgovinah, na policah in v večjih prodajnih verigah. Njihova promocija temelji na panojih, plakatih in oglasih, ki niso nujno prisotni na družbenih omrežjih. Veliko znamk v naši industriji se promovira tudi prek zobozdravnikov. Midva pa sva se osredotočila na generacijo Z na internetu, saj jih tam najdeva največ. To je generacija, ki je izjemno digitalno prisotna, zato je splet tudi najbolj učinkovit kanal za komunikacijo in predstavitev izdelkov. Poleg tega gre pri velikih podjetjih za precej višje oglaševalske proračune, zato verjameva, da je splet trenutno najboljša možnost za začetek samostojnega podjetja. Na začetku namreč nimaš dovolj sredstev, da bi izvajal offline kampanje, zato je digitalni pristop veliko bolj dostopen in učinkovit.

V letu 2024 ste bili finalist za mladega podjetnika leta. Kaj vam je ta izkušnja prinesla in kaj ste se naučili?
To ni bil program, kjer bi se nekaj učili, ampak so organizatorji naknadno analizirali opravljeno delo posameznikov in na tej podlagi izbrali finaliste. Zame je to potrditev, da delamo v pravi smeri – ne samo, da to prepoznavajo potrošniki, ampak tudi podjetniški svet. Po drugi strani pa je to za vse finaliste šele začetek. Zdaj se moramo dokazati in pokazati, da lahko iz tega nekaj naredimo. Pred nami je še dolga in zahtevna pot.

Kakšne so bile največje ovire pri vstopu na trg?
Zagotovo sta financiranje zalog in izplačevanje plač med ključnimi izzivi. Ne glede na prihodke mora skoraj vsako podjetje konec meseca razmisliti, kako zagotoviti sredstva za plače zaposlenih. Meniva, da so na začetku največje investicije usmerjene v razvoj in produkt, hkrati pa tudi v izgradnjo ekipe. Ko želiš nato vložiti še v marketing, je potrebno precej sredstev založiti, preden se začnejo vračati. Pomembno je tudi, da nagovarjaš prave ljudi s pravo vsebino. Seveda pa je to na začetku vedno proces testiranja – hitreje kot ujameš pravi val, lažje je.

Koliko se zanašate na različna družbena omrežja in njihove algoritme?
Trenutno se največ osredotočava na Instagram in Facebook, saj sta nama najbolj poznana kanala. Začela sva tudi z oglaševanjem na TikToku, ki ponuja velik potencial. Seveda je za vse to potreben čas in denar, zato imava ekipo, ki naju pri tem podpira in skrbi za učinkovito izvedbo kampanj. V naslednjih korakih se bova skupaj z ekipo lotila tudi organske vsebine na TikToku, da dodatno okrepimo našo prisotnost in doseg.

Kaj je dolgoročna vizija za FRESH32?
V letošnjem letu načrtujeva širitev na nove evropske trge, pri čemer se bova odločala na podlagi testiranj na različnih trgih. Cilj za leto 2026 je nadaljnja širitev. V prvi fazi se bova osredotočila na povečanje števila kupcev, ki bodo opravili prvo naročilo, nato pa na širitev baze uporabnikov, ki bodo prešli na naročniški model. Načrtujeva rast in monetizacijo obstoječih uporabnikov brez dodatnih marketinških vložkov, temveč z osredotočanjem na email marketing in ponavljajoča naročila. Leta 2026 bova prav tako začela z dodajanjem novih produktov, ki bodo povečali dodano vrednost za kupce. Ko dosežemo stabilno rast v Evropi in ocenimo, da širitev na tem trgu ni več optimalna, je naslednji cilj vstop na ameriški trg.

Koliko vas je v podjetju? Kako je po vašem mnenju pomembna ekipa?
Trenutno najožja ekipa šteje šest ljudi, vključno z nama z Domnom. Ekipa je ključnega pomena, saj vse izdelke razvijamo sami v sodelovanju z zobozdravniki in strokovnjaki, hkrati pa celotno proizvodnjo izvajamo v Sloveniji. Pri podizvajalcih je ključno, da se lahko nanje zanesemo, znotraj ekipe pa, da procesi tečejo nemoteno. Za marketing nimamo zunanje agencije, ampak vse aktivnosti izvajamo interno. Vsak član ekipe ima trenutno ključno vlogo – brez njega bi se sistem lahko sesul, zato je v primeru odhodov nujno hitro najti ustrezno zamenjavo. Na začetku je resnično vsak člen nepogrešljiv.

Omenili ste, da vse delate s slovenskimi izvajalci. Je to v vašem dolgoročnem planu tudi, ko se razširite izven Slovenije?
Vsekakor. V Evropi so proizvodni stroški relativno enaki, Slovenija pa predstavlja odlično ravnovesje – imamo veliko strokovnega znanja, hkrati pa stroški niso pretirano visoki. Nikoli nisva niti razmišljala o selitvi proizvodnje, saj lokalna izdelava zagotavlja kakovost in nadzor nad procesi. Če bi se v prihodnosti širila na ameriški trg, bi morali opraviti nove izračune in preučiti možnosti za optimizacijo proizvodnje.

Zaenkrat je vaš glavni produkt zobna ščetka in nekaj stranskih produktov, kot je na primer zobna pasta v tabletkah. Je možnost, da še razširite portfolio in dodate kakšne druge izdelke?
Ostajava osredotočena na ustno higieno. Trenutno imava močan portfolio izdelkov, ki jih je najprej treba dobro uveljaviti na trgu, da se sistem res začne vrteti. Nato že imava načrte za razvoj medzobne ščetke in strgala za jezik, vendar to zahteva dodatne investicije v razvoj in proizvodne zmogljivosti. Idej imava še veliko, a ne želiva prehitevati, saj sva videla že kar nekaj trajnostnih podjetij, ki so se razpršila izven svojega primarnega fokusa in s tem izgubila zaupanje potrošnikov. Takšne odločitve se lahko hitro obrnejo v napačno smer – če želiš biti vse za vsakogar, na koncu nisi nič za nikogar.

Kaj je motivacija, da ostajate osredotočeni na to?
Doseganje ciljev, ki si jih zadava. Z Domnom sva oba športnika in na podjetništvo gledava kot na šport – princip je isti. Pogosto si zastaviš cilj, ne da bi natančno vedel, kdaj si ga dosegel, saj se vmes že pojavijo novi izzivi in se zdi, da moraš le naprej. Šele ko se ozreš nazaj, vidiš, koliko si dejansko že ustvaril.

Kdaj ste dobili vizijo za Fresh32?
Kot znamka FRESH32 obstajamo od aprila 2024, medtem ko sva podjetje ustanovila že v začetku 2020. Pred tem sva prodajala zobno pasto v tabletkah v DM-u v Nemčiji, Švici, na Švedskem in v Španiji. Hkrati sodelujeva z več odjemalci, za katere razvijava izdelke pod njihovimi blagovnimi znamkami, kar nama je omogočilo vpogled v celoten trg. Najini odjemalci so različno pozicionirani in targetirajo različne segmente potrošnikov na različnih trgih, kar nama je dalo izjemno dragocen vpogled v delovanje industrije. FRESH32 je rezultat vseh izkušenj in spoznanj, ki sva jih pridobila v tem času.

Imate v podjetju kakšen poseben način, kako gradite ekipo okoli sebe?
Zdaj smo še vedno majhna ekipa, kjer je vsak posameznik ključnega pomena. Pomembno je, da je vsak samoiniciativenin si v projektu poišče svoj osebni izziv, saj prav to poganja rast podjetja. Verjameva, da se podjetje gradi s strastjo in ambicijo ekipe, kjer vsak prispeva svoj del k skupnemu uspehu.

Piše: Eva Sorčan

Update cookies preferences