IKEA: Ko oglaševanje postane zgodba o domu, ne o pohištvu
V času, ko številne blagovne znamke tekmujejo s poplavami vsebin, IKEA ostaja ena redkih, ki se vedno znova vrača k bistvu, domu, odnosom in čustvom. Njene kampanje že dolgo niso več le katalogi izdelkov, temveč pripovedi o ljudeh in trenutkih, v katerih se rojevajo življenjske zgodbe.
V času, ko številne blagovne znamke tekmujejo s poplavami vsebin, IKEA ostaja ena redkih, ki se vedno znova vrača k bistvu, domu, odnosom in čustvom. Njene kampanje že dolgo niso več le katalogi izdelkov, temveč pripovedi o ljudeh in trenutkih, v katerih se rojevajo življenjske zgodbe.
“Ghar Aa Jao” – poziv, da prideš domov
Septembra 2022 je IKEA India predstavila kampanjo z naslovom “Ghar Aa Jao” ali v prevodu “Pridi domov”. Namen kampanje je bil okrepiti čustveno povezanost med znamko in potrošniki, pri čemer se je IKEA oprla na indijsko tradicijo gostoljubja.
»V Indiji ljudje dom razumejo kot prostor sprejemanja in povezovanja. Želeli smo pokazati, da tudi IKEA pripada temu občutku, da nismo le trgovina, ampak kraj, kamor se lahko vrneš,« je ob predstavitvi kampanje povedala Anna Ohlin, direktorica marketinga IKEA India.
Kampanja je bila izvedena na vseh ključnih kanalih, od televizije in tiska do zunanjega oglaševanja, digitala in družbenih omrežij. Za poseben učinek so ikonične indijske znamenitosti, kot so Gateway of India v Mumbaju in Town Hall v Bangaloreju, zažarele v barvah Ikee in s sloganom “Come home to IKEA”. Rezultat je bil močan, oglas ni prodajal pohištva, temveč občutek pripadnosti.
“Wherever Life Goes” cenovna etiketa kot simbol življenjskih trenutkov
V svoji domovini, na Švedskem, je IKEA leta 2025 skupaj z agencijo Åkestam Holst NoA predstavila kampanjo “Wherever Life Goes”. Namesto klasičnega prikaza izdelkov je v ospredje postavila nekaj, kar je že desetletja del identitete znamke, cenovno etiketo. Tokrat pa je etiketa postala pripovedovalka življenjskih zgodb.
V oglasih spremljamo vsakdanje trenutke otroka, ki naredi prve korake, mamo, ki v kuhinji pusti pečene piškote, prijatelje, ki ob mizi razpravljajo pozno v noč. Ob vsakem prizoru se pojavi etiketa izdelka, a ne kot komercialni element,temveč kot tihi opomnik, da je IKEA tam, kjer se dogaja življenje.
»Cenovna etiketa je eden naših najbolj prepoznavnih simbolov. S kampanjo smo želeli pokazati, da ne pomeni le cene, ampak prisotnost,« je pojasnil Michal Sitkiewicz, art director kampanje.
Ta minimalistična, a emocionalno bogata zgodba je bila izjemno dobro sprejeta na skandinavskih trgih. Dokazala je, da se znamka lahko dotakne srca potrošnika z nečim tako preprostim, kot je etiketa na mizi.
“Proudly Second Best” ko je starš prvi, mi pa drugi
Ena najbolj ganljivih kampanj zadnjih let pa prihaja z Bližnjega vzhoda. “Proudly Second Best”, ki jo je IKEA lansirala v sodelovanju s podjetjem Al-Futtaim, se je posvetila staršem. V oglasih se pojavljajo najbolj priljubljeni izdelki za otroke,posteljice, visoki stoli, stopničke, a v središču ni produkt, temveč odnos med staršem in otrokom.
Slogan kampanje, “Starš je vedno prvi, mi smo ponosno drugi”, je postal eden najbolj deljenih stavkov v regiji. Kot je pojasnila Carla Klumpenaar, generalna direktorica marketinga Al-Futtaim IKEA: »Naša naloga je podpirati starše, ne nadomeščati jih. To je sporočilo, ki presega oglaševanje – gre za vrednote.«
V času, ko številne blagovne znamke stavijo na hitrost, tehnologijo in umetno inteligenco, se IKEA zdi korak pred drugimi prav zato, ker ostaja človeška. Njene kampanje niso posnetki idealnih interierjev, temveč realnih trenutkov, ki se dogajajo v njih, tisti trenutki, ko otrok prvič steče po sobi ali ko družina skupaj obeduje na starem, a ljubljenem stolu.
Ko emocija postane najboljši oglas
V vseh treh primerih IKEA ne prodaja pohištva, ampak življenje. Ne govori o materialih, dizajnu ali funkcionalnosti, ampak o tem, kar se zgodi med ljudmi, ki to pohištvo uporabljajo. V tem je bistvo čustvenega oglaševanja, iskrenost.
IKEA s svojimi zgodbami dokazuje, da znamka lahko zgradi globalno prepoznavnost prav s poudarjanjem univerzalnih občutkov: domačnosti, varnosti, topline in pripadnosti. V svetu, kjer potrošniki iščejo avtentičnost, IKEA ponuja natanko to, občutek, da si doma, kjerkoli že si.