Coca-Cola in umetnost oglaševanja: kako je nastala popkulturna ikona

Če obstaja ena blagovna znamka, ki je skozi desetletja obvladala umetnost čustvenega nagovora množic in oblikovanja kulturne dediščine prek oglasov, je to Coca-Cola.

Če obstaja ena blagovna znamka, ki je skozi desetletja obvladala umetnost čustvenega nagovora množic in oblikovanja kulturne dediščine prek oglasov, je to Coca-Cola. Z več kot stoletno zgodovino je pijača iz Atlante že dolgo več kot le gazirana osvežitev, postala je simbol povezanosti, nostalgije in globalne enotnosti. V svetu oglaševanja ni veliko kampanj, ki bi preživele test časa, Coca-Colini pa se redno zapisujejo v zgodovino. Predstavljamo tri oglase, ki so ne le zaznamovali svojo dobo, temveč postali kulturni momenti sami po sebi.

Prvi med njimi je brez dvoma legendarni “Hilltop” oglas iz leta 1971, v katerem mladi iz različnih koncev sveta stojijo na italijanskem griču in skupaj pojejo pesem I’d Like to Buy the World a Coke. V času hladne vojne in socialnih pretresov je Coca-Cola s tem oglasom sporočila nekaj preprostega, a univerzalnega, željo po miru, povezanosti in optimizmu. Kar se je začelo kot reklamni jingle, se je prelevilo v radijsko uspešnico in popkulturno referenco, ki še danes navdihuje oglaševalsko stroko.

Drugi prelomni trenutek se je zgodil leta 1979 z oglasom “Mean Joe Greene”, ki ga mnogi imenujejo celo najboljši Super Bowl oglas vseh časov. Ko izčrpani igralec ameriškega nogometa sprejme steklenico te pijače od mladega navijača, nato pa mu v zameno podari svoj dres, ne gledamo zgolj reklame, temveč ganljivo mini filmsko zgodbo o nepričakani toplini in povezavi med idolom in občudovalcem. Ta oglas ni le promoviral pijače, temveč je Coca-Colo vpisal v čustveni register gledalcev.

Več kot tri desetletja pozneje se Coca-Cola znova vpiše v kolektivni spomin z oglasom “America the Beautiful” iz leta 2014. Prvič v zgodovini Super Bowla so gledalci slišali ameriško himno v sedmih različnih jezikih, od španščine do tagalščine. Oglas je bil drzno in vizualno prefinjeno sporočilo o ameriški raznolikosti in vključevalnosti. Čeprav je naletel tudi na nasprotujoče si odzive, je dosegel tisto, kar je pravo oglaševanje vedno znalo: spodbuditi pogovor in odsev družbenih vrednot.

Danes Coca-Cola ostaja učbeniški primer, kako lahko oglas preseže funkcijo promocije in postane kulturni mejnik. S svojo sposobnostjo, da skozi desetletja povezuje ljudi z univerzalnimi sporočili, odraža to, kar pomeni biti globalna blagovna znamka ne le po obsegu, temveč po občutku.

Foto: DreamsTime

Najbolj brano

V času, ko številne blagovne znamke tekmujejo s poplavami vsebin, IKEA ostaja ena redkih,...

Ko je Paris rasla v javnosti, je bil njen lik pogosto predstavljen kot družabnica,...

V zadnjih letih se modni svet vse pogosteje obrača k znanim obrazom, ne več...

Kaj imajo skupnega britanski proizvajalec najprestižnejših avtomobilov in danska kavna veriga, znana po svoji...

Sorodne objave

Cartier je v najnovejši globalni praznični kampanji ponovno dokazal, da razume moč zgodbe, emocij...

Hotel Boka, skrit dragulj tik ob smaragdni Soči, pod mogočnim slapom Boka, predstavlja svojo...

Dr. Katarina Vujkovac je plastična, estetska in rekonstruktivna kirurginja, znana po izjemni natančnosti in...

Jacquemus je znova dokazal, da moda ni le estetika, ampak tudi zgodba, čustvo in...

Ostanite na tekočem

Prijavite se na naša e-obvestila in bodite obveščeni o novostih.