Kako je Kylie Jenner prodala iluzijo milijardnega imperija

Ko je Kylie Jenner leta 2016 lansirala svojo prvo linijo ličil, svet ni vedel, da bo zgodba o 29 ameriških dolarjih vrednih “lip kitih” postala učbenikov primer sodobnega marketinga.

Ko je Kylie Jenner leta 2016 lansirala svojo prvo linijo ličil, svet ni vedel, da bo zgodba o 29 ameriških dolarjih vrednih “lip kitih” postala učbenikov primer sodobnega marketinga. V manj kot minuti je razprodala 15.000 kompletov, internet pa je eksplodiral. Zdelo se je, da je mlajša članica klana Kardashian-Jenner našla zlato formulo uspeha: prepoznaven obraz, vpliv družbenih omrežij in izdelek, ki je obljubljal lepoto v embalaži pastelne rožnate.

A za bleščečim PR-jem se je skrival natančno zgrajen načrt. Družina Jenner ni želela zgolj prodajati šmink, želela si je potrditve, vpliva in predvsem statusa. Načrt je bil jasen: doseči naslovnico Forbes. Ker je naslov Forbesove milijardarske lestvice pomenil moč, kredibilnost in globalno blagovno znamko, so Jennerjevi začeli graditi pripoved, ki bi to podprla. V igro so poslali davčne izkaze, ki so prikazovali več kot 300 milijonov dolarjev prihodkov, in “dokaze”, ki so bili videti prepričljivi.

Forbes je bil sprva skeptičen, številke se niso povsem ujemale, a hype je bil premočan, mediji pa očarani nad idejo najmlajše milijarderke na svetu. Leta 2019 je revija Kylie razglasila za najmlajšo samoustvarjeno milijarderko. Jennerjeva je slavje obeležila s zabavo, na kateri je nosila majico z lastno Forbesovo naslovnico. Svet je verjel – in to je bilo dovolj.

Le nekaj mesecev kasneje je kozmetični gigant Coty Inc. odkupil 51 odstotkov podjetja Kylie Cosmetics za približno 600 milijonov dolarjev. A ko so novi lastniki pogledali v knjige, so ugotovili, da prodaja ni niti približno tako visoka, kot je bila prikazana: leto 2018 je prineslo 125 milijonov dolarjev prodaje, prihodki so znašali 177 milijonov, linija za nego kože pa 25 milijonov. Forbes je zato sprožil preiskavo in zapisal, da je šlo za “bele laži, izpuščanja in popolne fabrikacije”. Kylie je izgubila naziv milijarderke, a do takrat je bilo že vseeno, znamka je bila že neustavljiva.

Naziv, pa čeprav sporen, je opravil svoje. Prinesel je milijonske pogodbe, pozornost medijev, investitorjev in globalno prepoznavnost. Iluzija je postala resničnost. Jennerjeva ni ponarejala uspeha, ustvarila ga je. Njena moč ni bila v številkah, temveč v percepciji, ki jo je znala prodati svetu.

V resnici Kylie Jenner ni prodajala šmink. Prodajala je idejo, sanje o tem, da je dovolj močna, vplivna in uspešna, da svet verjame v njeno zgodbo. In v svetu, kjer percepcija pomeni valuto, je ta strategija še vedno ena najpametnejših poslovnih potez v zgodovini pop-kulture.

Najbolj brano

V nedeljo, le dan pred začetkom novega šolskega leta, je Arboretum Volčji Potok napolnil...

V sodobnem marketingu logotip ni več zgolj znak prepoznavnosti na etiketi. Postal je del...

Najprej je bila pod vpašanjem kariera Sydney Sweeney zaradi oglasa za Amecian Eagle, zdaj...

Loewe, dolgoletna španska luksuzna modna hiša, ki jo je do leta 2025 soustvarjal kreativni...

Sorodne objave

Svetovno priznani klavirski virtuoz Maksim Mrvica se po dveh razprodanih koncertih v Cankarjevem domu...

Njegovo poslanstvo je ostajalo jasno, raziskovati presečišče med kulturo, identiteto in vizualnim izrazom ter...

Ostanite na tekočem

Prijavite se na naša e-obvestila in bodite obveščeni o novostih.