Lil Miquela: Virtualna vplivnica, ki briše meje med resničnostjo in fikcijo

Lil Miquela, znana tudi kot Miquela Sousa, je ena izmed najbolj znanih virtualnih osebnosti na svetu. Ustvarila jo je losangeleška tehnološka družba Brud, ki se ukvarja z robotiko in umetno inteligenco. Predstavlja se kot 19-letna brazilsko-ameriška influencerka in pevka, ki na družbenih omrežjih, kot je Instagram, deli vsebine, povezane z modo, glasbo in družbenimi vprašanji.
Z vami delimo hiperpovezavo do ene od njenih objavljenih vsebin na instagramu.

Miquela se je pojavila leta 2016 in do danes pridobila več kot 3 milijone sledilcev na svojih platformah. Sodelovala je z velikimi modnimi znamkami, kot so Prada, Calvin Klein in Dior, ter postala obraz digitalnih kampanj, ki presegajo tradicionalne okvire oglaševanja. Ena izmed najbolj odmevnih kampanj je bila za Calvin Klein, kjer je v oglasu poljubila supermodel Bello Hadid, kar je sprožilo veliko razprav o vlogi virtualnih vplivnežev v sodobni kulturi.

Lil Miquela ni le modna ikona, ampak tudi aktivistka. Odpreto podpira gibanje Black Lives Matter, organizacijo Black Girls Code, ki spodbuja dekleta k programiranju, in druge družbeno odgovorne pobude. Njene zgodbe, ki pogosto vključujejo namišljene konflikte in zaplete in so zasnovane tako, da spodbujajo razprave o družbenih vprašanjih in obenem pritegnejo pozornost sledilcev.

Njena prisotnost pa ni brez kontroverznosti. Kritiki opozarjajo na vprašanja pristnosti in etike, saj virtualni vplivneži, kot je Lil Miquela, tekmujejo z resničnimi ustvarjalci vsebin. Prav tako se odpira razprava o vplivu CGI* likov na percepcijo resničnosti in na modne ter oglaševalske trende.

Lil Miquela simbolizira novo dobo digitalnega vplivništva, kjer virtualno in resnično vedno bolj prepletata meje.

*CGI – computer generated image ali računalniško generirano slikovno gradivo.

Update cookies preferences