LJUBLJANSKI TEDEN MODE (LJFW): strokovni dialog in sponzorski vrhunci
Drugi dan Ljubljanskega tedna mode (LJFW) je v Stekleni dvorani Gospodarskega razstavišča odprla okrogla miza o pozicioniranju srednjeevropske mode v tujini, večer pa je pripadel nizu izrazitih avtorskih revij. V ospredju so bili trajnost in regionalno sodelovanje ter prepoznavni sponzorski poudarki.
Drugi dan Ljubljanskega tedna mode (LJFW) je v Stekleni dvorani Gospodarskega razstavišča odprla okrogla miza o pozicioniranju srednjeevropske mode v tujini, večer pa je pripadel nizu izrazitih avtorskih revij. V ospredju so bili trajnost in regionalno sodelovanje ter prepoznavni sponzorski poudarki.
Večer so zaznamovale avtorske kolekcije, med njimi Maja Štamol, Patricia Pie, Renata Bedene, PRINCIP for Akinoracelin, Timotej Bistan, NATASAHRUPIC, Simona Kogovšek in Lan Krebs, ki so predstavili raznolikost sodobne slovenske in regionalne mode. Obiskovalci pa so si lahko ogledali tudi dve partnerski reviji.
LJFW poganja zavod, ki je neprofitna in nevladna organizacija, ki nima zagotovljenega financiranja za kontinuirano delovanje. Iz leta v leto se borimo obstati s pomočjo sponzorjev in ostalih partnerjev, ki smo jim globoko hvaležni, da prepoznajo potencial dogodka. Tako se včasih spletejo vezi onkraj poslovnih in vsako leto smo več kot veseli, ko se sestanemo na prostoru, kjer kreativnost nima meja.
Na reviji Heineken Select so se predstavili mladi oblikovalci iz ECO natečaja “From Waste to Beauty”, osrednji poudarek pa je bil namenjen trajnosti in ponovni uporabi materialov. Vrhunec je predstavljala kreacija iz Heinekenovih pločevink, ki jo je zasnovala slovenska oblikovalka Matea Benedetti (Benedetti Life). Jesensko-zimska kolekcija MASS 2025/26 pa poudarja udobje, funkcionalnost in izrazite modne poudarke, ki nagovarjajo vse generacije. Nova sezona v trgovinah MASS prinaša bogato paleto barv, materialov in modelov. V ospredju sta temno rjava, barva kave, ter vinsko rdeča oziroma bordo, ki se pojavljata pri različnih stilih obutve, od superg do škornjev. Med vzorci izstopajo živalski potiski, predvsem leopardji in gepard, ki bodo popestrili zimsko garderobo in dodali pridih samozavestne elegance.
Večer se je sklenil na Heineken After Partiju, kjer so se obiskovalci in ustvarjalci družili v sproščenem vzdušju.
Sobotno dogajanje na LJFW se bo začelo z odprtjem razstave #ARTIST EDITION 2025 – Nataša Persuh × Tina Konec, revije bodo na sporedu že zgodaj popoldan, spet pa bo v ospredju tudi čezmejno sodelovanje, tokrat si lahko ogledate BFW Collective Show, predstavili se bodo Aleksandar Latinović, Nenad Pavlović in Ivana Tokin.


Okrogla miza: »Globalna vizija, lokalni glas«
Lea Bernetič je spregovorila o razliki v načinu, kako blagovne znamke gradijo identiteto v Londonu in v Sloveniji? V Londonu sem opazila, da veliko bolj intenzivno sodelujejo z vplivneži. Blagovne znamke so aktivne na prav vseh točkah, imajo skrbno splanirane vse aktivnosti. Veliko jih uporablja tehniko dropov – na trg pridejo z omejeno količino. Okrog nje najprej zgradijo zelo visoko zavedanje – hype – potem pa jo lansirajo na trg in tako rekoč takoj razprodajo … Kar nekaj blagovnih znamk je prišlo na sceno na tak način. Tega pri nas še nisem zasledila.”
Danaja Batinić pa je opozorila na nerazumevanje načina delovanja modnih oblikovalcev: “Slovenci imamo celo vrsto odličnih ustvarjalcev, močno zgodovino na področju mode, tudi industrijo smo nekoč imeli. A zadnje čase se z modo nihče ne ukvarja, nihče ne vidi širše slike. Samozaposleni v kulturi recimo spadajo pod ministrstvo za kulturo, mala in srednje velika podjetja pod gospodarstvo … Pri modnih oblikovalcih pa gre za neki preplet teh dveh oblik. Zato potrebujemo telo, ki bi znalo videti to širšo sliko, ki bi skrbelo za internacionalizacijo mode, za razpise, finančne spodbude, predstavitve v Sloveniji in tujini.
Zavod LJFW je edina institucija pri nas, ki dela take dogodke. Tega potrebujemo še več, več showroomov, mogoče celo dva dogodka na leto, skupinske predstavitve modnih ustvarjalcev v tujini, regiji ali velikih fashion weekih.”
Matea Benedetti in Heineken Select
Heineken je s svojo odprto in svetovljansko identiteto, ki že desetletja povezuje ljudi z različnimi pogledi in osvežuje družabno življenje, to jesen prvič vstopil v svet mode na Ljubljanskem tednu mode. Dogodek, sinonim za kreativnost in raznolikost, je za ikonično pivo predstavljal edinstveno platformo za sporočilo odprtosti, povezovanja in odgovorne ustvarjalnosti.
Na modni reviji Heineken Select se je predstavilo osem nagrajenih mladih oblikovalcev z natečaja ECO “From Waste to Beauty”, ki spodbuja inovativne pristope k trajnostni modi. Poseben vrhunec večera sta bili dve unikatni obleki iz Heinekenovih pločevink, ki ju je zasnovala vizionarska slovenska znamka Benedetti Life.
Oblikovalka Matea Benedetti je ob sodelovanju poudarila: »Pri tem sodelovanju me je najbolj navdušila ideja, da lahko tudi globalna industrijska znamka, kot je Heineken, postane del zgodbe o trajnostni preobrazbi. Navdih se je rodil iz nečesa, kar običajno konča v košu – odpadne pločevinke. V njih sem videla priložnost za umetniški izraz, za manifest, za nosljivo sporočilo z novo, višjo vrednostjo.«
Pri Benedetti Life že od začetkov raziskujejo razmerje med luksuzom in trajnostjo. Benedetti je dodala: »V današnjem svetu luksuz ni več bleščeče zlato, temveč čista voda, zrak in zavedanje izvora tvojega oblačila. Tudi odpadek lahko z inovativnim pristopom postane dragocen vir – nova zgodba in nov začetek.«
Sodelovanje Heinekena in Benedetti Life je preseglo klasične okvire partnerstev. Združilo je svet piva in mode, ki se na prvi pogled zdita oddaljena, a delita skupno moč vpliva – globalno dosegljivost in zavestno ustvarjalnost. »Iz Heinekenovih pločevink smo ustvarili več kot 5000 okroglih ploščic in jih ročno všili v kreacijo – kot simbol pretvorbe odpadka v novo obliko z višjo vrednostjo. Gre za nov dialog – kreativen, drzen in nujno potreben,« je še poudarila Benedetti.
Vizažistka Špela Veble z oblikovalci skrbno načrtuje podobo modelov. Tokrat pa vodi ekipo okrog vizažistov: “Z modnimi oblikovalci sodelujemo že vrsto let in zdaj smo se že nekako uigrali. Poznajo moj stil, obožujem lepo kožo. Nič več ni težkega make-upa iz 90. let. In od njih dobivam tudi vedno lepše predloge. Pravzaprav mi je vedno lažje. A da nam to uspeva, potrebujemo dobro kozmetiko, podlage morajo biti dobre, kreme prav tako, izdelki, ki kože ne dražijo. Zato me veseli, da je k nam pristopil Embryolisse, povsem brez alergenov, letos smo začeli sodelovati z Nee cosmetics, ki pokriva dekorativo. Lidl oziroma Cien s pripomočki, ki jih porabimo v velikih količinah, pa Misha s serumi … Počasi, a trdno gradimo te zgodbe.” Na vprašanje o trendih pa dodala: “Ne verjamem v trende, mislim, da je vsak unikat.”
Alenka Godec se je na modni reviji Maje Štamol predstavila v posebni vlogi, kot model na pisti: “Z Majo Štamol sodelujeva že 20 let, le vprašanje časa je bilo, kdaj me bo postavila pred izziv in me je. Moram reči, da tudi zato, ker je vedela, v kakšnih kosih se dobro počutim – ta plašč, ki sem ga nosila, pa še v moji najljubši barvi, me je očaral. Všeč pa mi je tudi to, da se umetniki z različnih področij povezujemo, uživamo v skupnih lepih trenutkih. Kar prehitro minilo.”
Na reviji Maje Štamol je nastopila tudi Karin Škufca: “Kaj nekaj let me ni bilo na LJFW, letos pa sem ponosno predstavila kolekcijo plaščev Maje Štamol. Izjemno sem uživala, energija je bila čudovita in v polni meri sem podoživela dneve z modne piste.“
Obiskovalci
V publiki smo opazili Katarino Benček: “Za nocojšnji večer sem izbrala čokoladne tone, ki opisujejo jesen. Jesen mi je všeč tudi zato, ker je to čas, ko lahko oblečem svoj najljubši kos, to je plašč. In pričakujem, da bom kaj primernega videla tudi na pisti. Sicer pa mi je všeč ta vrvež na LJFW.”
Violončelistka Alja Mandič Faganel je s priredbo skladbe iz Game of Thrones nastopila na reviji Patricia Pie: “Maja letos sem čisto slučajno vstopila v Zoofo, saj sem iskala obleko za koncert. Barbara (Franjić, Patricia Pie) je bila v trgovini in zaljubila sem se v njeno kreacijo. Z Barbaro pa zelo hitro spletli prijateljske vezi in tako je eno vodilo k drugemu in zdaj sem tu, na modni reviji sploh prvič v življenju. Vzdušje je bilo noro. Poznam koncerte, ko si na odru, publika pa ima distanco. Tu pa, ko sva se po nastopu sprehodili po pisti, je bila ta bližina, vzdušje, res nekaj norega, edinstveno.
Klemen Hvala, skladatelj in klasični glasbenik je bil na LJFW prvič: “Prvič v življenju sem na modni reviji in sem presenečen, koliko kreacij smo si lahko ogledali. Prišel sem zato, ker je kolegica Alja Mandič Faganel na eni od modnih revij igrala na violončelo. Z njo namreč sodelujeva v ansamblu Dissonance. S kolegi že dlje časa razmišljamo, da bi posegli v nekaj specifičnega glede koncertnih oblačil, ta obisk na LJFW nas je še dodatno spodbudil k temu. Lepo je videti ljudi, ki so tako privrženi modi, spremljajo, fotografirajo, delajo videoposnetke … KLepo je, da obstajajo taki dogodki, kjer ljudje lahko najdejo svoje somišljenike.