LJUBLJANSKI TEDEN MODE: navdušujoč začetek, v ospredju mednarodni dialog

V Stekleni dvorani Gospodarskega razstavišča se je sinoči začel Ljubljanski teden mode (LJFW). Prvi dan 16. edicije LJFW so zaznamovala mednarodna sodelovanja, glasbena presenečenja ter domači oblikovalci, ki s svojimi izvirnimi kolekcijami gradijo zgodbo sodobne slovenske mode.

V Stekleni dvorani Gospodarskega razstavišča se je sinoči začel Ljubljanski teden mode (LJFW). Prvi dan 16. edicije LJFW so zaznamovala mednarodna sodelovanja, glasbena presenečenja ter domači oblikovalci, ki s svojimi izvirnimi kolekcijami gradijo zgodbo sodobne slovenske mode.

V četrtkovem programu se je zvrstilo deset modnih revij: otvoritev je pripadla znamki JSP, sledile so Ana Jelinič x Katja Magister, Things I Miss, Anselma Štoff, Barbara Vrbančič, ter BCEFW Collective Show (Fannilszl, Valentin Szarvas, Winna) v sodelovanju z Budapest Central European Fashion Weekom (BCEFW). Večer so zaokrožili LIDL Collection in kolekciji Sanije Reja Aske x Sofianogard, Nike Ravnik ter Pie Šilec, dogajanje pa se je sklenilo z mednarodnim druženjem After: Budapest x Ljubljana.

Izjave in vtisi prvega dne

Den Baruca, direktor zavoda LJFW, je strnil misli po prvem dnevu: “Otvoritveni dan je vedno kot vdih pred dolgim potopom. Nekaj med nervozo in ekstazo. Po mesecih konceptualiziranja in priprav pride trenutek, ko vse to končno zadoni v živo – s telesi, svetlobo, energijo ljudi. Tisto, kar je prej obstajalo kot ideja, postane snov, ki diha. In to je zame čar LJFW: videti, kako misel postane občutek. Ko koncept nenadoma zaživi in ga začnejo sooblikovati ustvarjalci, obiskovalci in vse male napetosti prostora, veš, da se je zgodilo nekaj resničnega.” LJFW vsako leto navduši z dovršeno vizualno podobo in atmosfero, z močnim sporočilom: “Štartali smo že z nosilno podobo letošnjega LJFW, ki temelji na minimalizmu – brez težkega konstrukta, brez potrebe po dokazovanju. Le iskanje svetlobe, prazen prostor in dihanje. 

V času, ko je veliko nemira tako v nas kot v svetu smo želeli ustvariti trenutek pomiritve, ne spektakla. Prostor, kjer se moda umiri in postane odsev notranjega stanja: ranljivosti, upanja in poguma pogledati naprej. Steklena dvorana nam omogoča prav to dihanje, pogled navzven in hkrati vase. Dopuščamo, da nas okolje in svetloba presvetlita, da sobivamo z njuno energijo. Zato smo se odločili, da del revij poteka v zgodnejših terminih, ko ima svetloba še svojo lastno zgodbo. Vse, kar vidimo v prostoru, so zgodbe posameznih kolekcij. Naša infrastruktura je le okvir, namenjen temu, da te zgodbe zadihajo v svojem ritmu iskreno, brez prisile, z lastno resnico.

Čast in odgovornost, da otvorita LJFW, je pripadla oblikovalskemu dvojcu JSP, Jeleni in Svetlani Proković:Kljub temu, da je bila najina modna revija otvoritvena, breme ni bilo tako zelo veliko, saj skupaj delava že 33 let in se veseliva prav vsake nove revije, ne glede na to, ali nastopiva kot prvi, nekje v sredini ali na koncu. Vedno se maksimalno potrudiva.  Pomembno je predvsem to, da energijo, ki jo imava, občuti tudi publika. Zato tudi delava te revije – da bi publika občutila razliko, in spoznala, da ne gre le za garderobo.

Kolekcija WoMen ni običajna kolekcija, gre za lansiranje naše nove linije WoMen. Gre za oblačila, ki so enaka za moške in ženske. Vsi modeli so oblikovani tako, da jih lahko s pomočjo različnih dodatkov uporabljajo tako moški kot ženske. Na ta način podpiramo idejo dostopnosti. Ne gre za unisex pač pa allsex kolekcijo.

Poseben del večera je bila tudi predstavitev Lidlove kolekcije #VseImam, s katero Lidl Slovenija nadaljuje podporo dostopni, vključujoči in trendovski modi. Na modni pisti je Lidl Slovenija obiskovalcem predstavil tri različne stile sproščeno eleganten, športni in jeans videz. Obiskovalce so navdušila pisana modna oblačila, v unikatnih kombinacijah in primerna za vsako priložnost. Barviti Lidlov modni svet je zaokrožila kolekcija od vsakdanjih in poslovnih do funkcionalnih in zabavnih oblačil za moške in ženske, oblačila pa so nadgradili tudi z obutvijo. Lidl Slovenija bo na LJFW Ljubljanskem tednu mode prisoten vse štiri dni; izbrani prepoznavni kosi Lidlove kolekcije bodo vsem obiskovalcem LJFW na ogled v preddverju Steklene dvorane, na barvitem Lidlovem razstavnem prostoru. Poleg predstavitve kolekcije lahko obiskovalci okušajo tudi Lidlova sveža živila, preizkušajo kozmetične izdelke njihove blagovne znamke CIEN ter se fotografirajo v dinamični foto aktivaciji in tako dodajo svoj košček v mozaik kampanje #VseImam.

Modno revijo so z nastopom v živo podprli Batista Cadillac, ki so napisali himno kampanje z naslovom Vse imam. Pevec skupine Urban Lutman:

Z Matijo sva naredila super komad in tekst, ki je sovpadal s filozofijo Lidlove kolekcije #VseImam. Prav zato, ker delimo iste poglede, menim, da nam je sodelovanje super uspelo. Ključni občutek pri snovanju komada je bil natanko to,  kar je Batista – nič ni narobe s tem, če si drugačen, ne sodimo ljudi po obleki, čeprav smo danes na LJFW, ampak po značaju. To je sporočilo! Sicer pa je bilo vrhunsko, pista navadno ni moj teren, zaživim namreč na odru. A v tako dobrih odzivih lahko samo uživaš.

Na pisti smo opazili Amaljo Poles, hčerko vizažistke Nike Veger in voditelja Petra Polesa, ki se je v vlogi modela preizkusila prvič. V zaodrju sem bila izjemno nervozna, a ko sem začela korakati po pisti, se mi nekaj odvalilo od srca. Zadihala sem, odlično sem se počutila, publika je ploskala, v zaodrju enako… Prvi izhod je prvi izhod, za vselej si ga bom zapomnila, izjemna izkušnja in lekcija. Modeling nas namreč uči, da je treba po svetu hoditi z dvignjeno glavo, samozavestno in ponosno.

Milan Gačanovič je reden gost na LJFW:Ta dogodek je izjemno pomemben, ne le za kreatorje temveč za državo, tu se predstavljajo talenti, ki se svoje potenciala niti ne zavedajo. Če te opazi pravi skavt, medij, lahko iz tega naredi kariero. Moja zadnja revija tu je bila pred dvemi leti, nekaj dni kasneje je o meni pisal ameriški Forbes. Torej to, kar lahko LJFW naredi, imati pa morate pogum in se podati v to. Vtisi so fantastični, JSP je predstavila izjekmno dosegljivo kolekcijo, ki pa oblikovno na izjemnem nivoju.

Hajdi Korošec: Všeč so mi judje, ki so tu. Rada pogledam, kako se oblečejo in danes je res marsikaj zanimivega za videti. Ne le na revijah, tudi sicer. Prvi izhod je bil noro dober, vsak kos bi imelaA navdušili so me tudi umetniški pristopi k oblikovanju oblačil. Vse te kombinacije barv, obutev, dodatkov… raznolike, pestre. LJFW obožujem, ker se tu končno lahko izživim, ker me nihče ne obsoja, če kakor koli izstopam. Tu nisem deležna čudnih pogledov. Zato je vredno priti sem, ker je tu ta posebna energija, kreativnost, ki šprica iz vsake pore, prav navdahne me.

Med gosti smo zasledili tudi Masayah: Slovenska moda scena se lepo razvija. Zdaj smo v eri, ki je meni domača, zato moram poudariti, da se razvija v pravo smer. Veselim se vseh štirih dni, pričakujem svežino in komaj čakam na kolekcije, ki so v stiku s trajnostjo in pričakujem, jasno, da bom kak kos želela odnesti tudi domov.

Senka Umek svojo kolekcijo Amalu predstavlja v PopUp trgovini:

V času dogajanja na prizorišču LJFW je svoja vrata odprla tudi pop up trgovina blagovne znamke AMALU. Gre za znamko pod katero se podpisuje Senka Umek in predstavlja svojo vizijo trajnostnega motionweara, ki presega meje med funkcionalnostjo in modo: Kolekcija, ki jo predstavljamo, temelji na trajnostnih načelih. Izbrali smo recimo samo dva materiala – poliamid, ki je antialergen, in 100 % bombaž. Določeno število kosov je bodisi iz enega ali drugega materialaS tem smo zagotovili, da pri nastanku oblačil ni veliko odpada. Enako velja za barve, dve osnovni barvi z mislimi na to, da bo ostankov čim manj. Ker smo nova blagovna znamka, se mi zdi priložnost, ki se nam je ponudila (predstavitev na LJFW), izjemna. Tu so zbrani vsi ljubitelji mode in to je prvi korak do uporabnikov.

Mednarodna povezanost in partnerstva

LJFW tudi letos gradi mostove med regionalnimi modnimi središči. Posebno pozornost je požel BCEFW Collective Show, ki je v Ljubljano prinesel svež vpogled na madžarsko modno sceno. Večer se je zaključil z BCEFW After Partyjem.

Najbolj brano

V nedeljo, le dan pred začetkom novega šolskega leta, je Arboretum Volčji Potok napolnil...

V sodobnem marketingu logotip ni več zgolj znak prepoznavnosti na etiketi. Postal je del...

Najprej je bila pod vpašanjem kariera Sydney Sweeney zaradi oglasa za Amecian Eagle, zdaj...

Loewe, dolgoletna španska luksuzna modna hiša, ki jo je do leta 2025 soustvarjal kreativni...

Sorodne objave

Blagovna znamka Victoria’s Secret je v živo v New Yorku premierno predstavila svojo legendarno...

Ko je Paris rasla v javnosti, je bil njen lik pogosto predstavljen kot družabnica,...

V poznih sedemdesetih in začetku osemdesetih je Cesare s sestro Paolo prevzel družinsko podjetje...

V svetu, kjer luksuz pogosto pomeni status, pa ne vedno tudi trajnost, je v...

Ostanite na tekočem

Prijavite se na naša e-obvestila in bodite obveščeni o novostih.