Logotip, ki je stal 10 milijonov in preživel le šest dni: zgodba o Gapovi največji napaki
Za redesign, komunikacijsko strategijo, PR in celoten marketinški aparat so porabili približno 10 milijonov ameriških dolarjev. A rezultat?
Leta 2010 je ameriški modni velikan Gap izvedel enega najbolj razvpitih in najdražjih spodrsljajev v zgodovini blagovnih znamk. Podjetje, znano po svojem prepoznavnem modrem kvadratu in minimalističnem belem napisu, je čez noč predstavilo popolnoma nov logotip. Za redesign, komunikacijsko strategijo, PR in celoten marketinški aparat so porabili približno 10 milijonov ameriških dolarjev. A rezultat? Logotip je preživel natanko šest dni, preden ga je podjetje umaknilo in se vrnilo k stari podobi.
Zakaj je internet eksplodiral?
Gap je zamenjal dolgoletni simbol svoje identitete s sodobnejšim, digitalno oblikovanim logotipom: preprost črn napis “Gap” z majhnim modrim kvadratom v zgornjem desnem kotu. Namesto da bi javnost spremembo sprejela kot evolucijo, je sledil pravi val kritik. Oblikovalci, potrošniki in novinarji so ga enoglasno razglasili za generičnega, dolgočasnega in neprepoznavnega.
Družbena omrežja so takrat že imela dovolj moči, da so ustvarila val posmeha. Na Facebooku in Twitterju so se vrstile parodije, memi in celo “Gap Logo Generator”, ki je uporabnikom omogočal, da si sami ustvarijo podobno oblikovan logotip v nekaj sekundah.

Lekcija, ki je stala 10 milijonov
Podjetje je v samo enem tednu kapituliralo. Gap je javno priznal napako, novo podobo umaknil in vrnil svoj originalni logotip, ki je do danes ostal nespremenjen. Ta dogodek je postal študijski primer v vseh branding in marketing programih po svetu. Učil nas je treh ključnih stvari:
- Ne spreminjajte, kar ljudje emocionalno povezujejo z znamko. Logotip ni samo grafična podoba, ampak simbol, ki nosi čustveno vrednost.
- Vključiti je treba skupnost. Če bi Gap vprašal svoje potrošnike, bi hitro ugotovil, da imajo do logotipa močno navezanost.
- Konsistenca je ključ. Največje blagovne znamke gradijo na stabilnosti in prepoznavnosti, elementih, ki jih potrošniki cenijo.
Gapova “zmaga v porazu”
Čeprav je bil projekt poslovni in finančni polom, si je Gap nevede zagotovil mesto v zgodovini marketinga. Danes se zgodba o šestdnevnem logotipu pojavlja v skoraj vsakem predavanju o branding strategijah kot opozorilo, da podoba blagovne znamke ni nekaj, s čimer bi se smeli igrati.
Ironično je prav ta spodrsljaj še bolj okrepil prepoznavnost Gapa, a ne zaradi novega dizajna, temveč zaradi opomina, da so blagovne znamke »last« potrošnikov toliko kot podjetij samih.