Majica, ki meri vaš srčni utrip

Pametna oblačila so še pred nekaj leti veljala za eksperiment, danes pa postajajo resen del modnega in športnega sveta.

Pametna oblačila so še pred nekaj leti veljala za eksperiment, danes pa postajajo resen del modnega in športnega sveta. Blagovne znamke, kot sta Ministry of Supply in Ralph Lauren, dokazujejo, da je moda lahko več kot estetika, je tudi tehnologija, ki spremlja, prilagaja in celo izboljšuje naše življenje.

Jakna, ki misli namesto vas

Ameriško podjetje Ministry of Supply, ki izvira iz MIT-ja, je predstavilo jakno Mercury Intelligent Heated Jacket. Na prvi pogled gre za elegantno urbano bundo, v resnici pa skriva sofisticirano tehnologijo. Vgrajene ogljikove nanotrakoveplošče delujejo kot ogrevalni sistem, ki se odziva na premikanje telesa in zmore ustvariti do 10 W toplote.

Uporabnik lahko toploto prilagaja preko gumba v notranjem žepu, jakna pa je obenem vodoodporna in celo pralna v pralnem stroju. Prve različice so omogočale povezavo z glasovnimi asistenti, kot sta Siri in Alexa, novejši modeli pa so ohranili le intuitivne kontrole, da je izkušnja čim bolj preprosta. Jakna je zasnovana za ljudi, ki želijo združiti prestižen videz in tehnološko funkcionalnost.

Majica, ki beleži vaš vsakdan

Še en mejnik v povezavi mode in tehnologije je predstavil Ralph Lauren z majico PoloTech Smartshirt. Ta je bila premierno predstavljena leta 2015 na teniškem turnirju US Open, kjer so jo testirali ballboyi. Majica je nastala v sodelovanju s kanadskim podjetjem OMSignal in vsebuje senzorje ter vlakna iz srebra, ki spremljajo fiziološke podatke.

Uporabnik lahko prek mobilne aplikacije spremlja srčni utrip, dihanje, porabo kalorij in intenzivnost gibanja. PoloTech je s tem postal eden prvih konkretnih poskusov povezave visoke mode in športne tehnologije, hkrati pa je Ralph Lauren kot prva luksuzna znamka naredil korak v svet nosljive tehnologije.

Ko oblačila niso več le oblačila

Primer Mercury jakne in PoloTech majice kaže, da pametna oblačila niso zgolj marketinški trik. Vse bolj postajajo platforma, ki združuje estetiko, funkcionalnost in tehnologijo. Če je bila moda nekoč predvsem vizualna umetnost, danes stopa v svet, kjer lahko reagira na naše telo, okolje in potrebe.

Pametna oblačila odpirajo vprašanja o trajnosti, uporabnosti in etiki, a tudi jasno kažejo, da prihodnost mode ne bo več zgolj v barvah in krojih, ampak tudi v inovacijah, ki jih nosimo na koži.

Najbolj brano

V sodobnem marketingu logotip ni več zgolj znak prepoznavnosti na etiketi. Postal je del...

Najprej je bila pod vpašanjem karieria Sydney Sweeney zaradi oglasa za Amecian Eagle, zdaj...

Loewe, dolgoletna španska luksuzna modna hiša, ki jo je do leta 2025 soustvarjal kreativni...

V času, ko zdi se, da uspemo le, če smo glasni, obstajajo ženske, ki...

Sorodne objave

Francoska modna hiša Louis Vuitton je po letih nianse vstopila v kategorijo ličil z...

Pred septembrom bo Ljubljana Festival ponudil raznolike dogodke, od simfoničnih koncertov in opernih arij...

Francoska modna hiša Lacoste je tik pred letošnjim US Openom 2025 predstavila eno najbolj...

Generacija Z je odraščala na prelomu digitalne dobe, pa vseeno je to generacija, ki...

Ostanite na tekočem

Prijavite se na naša e-obvestila in bodite obveščeni o novostih.