»Najbolj samozavestno se počutim, ko se nam po žilah požene timski duh«

V medijskem svetu, kjer se zgodbe borijo za pozornost gledalcev, Petra Strašek natančno ve, kaj deluje. Kot vodja igranih vsebin na Pro Plusu ni le producentka – je arhitektka čustvenih vezi, ki jih zgradijo serije z občinstvom. Njena naloga je, da vsebina zaživi – v scenariju, kadru in v mislih gledalcev. V pogovoru razkriva, kako se ustvarja serija, ki postane več kot le oddaja: postane del vsakdana, navdih za blagovne znamke in pogovor ob jutranji kavi. In zakaj brez dobrega sodelovanja s sodelavci pri njej ni prave samozavesti.

Kako bi poenostavljeno pojasnili, s čim se ukvarjate kot vodja igranih vsebin?

Moja osnovno poslanstvo je, da serija ugleda luč sveta, da je serija v skladu z blagovno znamko hiše in da je kakovost na najvišji ravni. 

Nekaj časa ste delovali tudi v Kanadi. Kako je ta izkušnja vplivala na vaš profesionalni pristop do produkcije?

Zelo. V Kanadi sem začela kot še zelena 23-letnica, a sem karierno zelo hitro napredovala. Delala sem tudi za velike ameriške produkcije, Kanada je namreč zaradi ugodnih davčnih olajšav servisna država za produkcijo ZDA. Američani so mi dali občutek, da je vse mogoče in ta občutek ohranjam še danes.

Menda zelo vneto preučujete televizijske serije. Katere sodobne serije vas kot producentko še posebej navdihujejo ali izzivajo?

Pri seriji je zame pomembna zgolj ena stvar – kako se serija dotakne gledalca. S tem se največ ukvarjam. To seveda pride iz dobrega pisanja, likov in univerzalnega v vseh nas.

Verjetno je odveč vprašanje, ali spremljate tudi izjemno priljubljene serije v zadnjem času, od Emily v Parizu do White Lotusa. Kaj vam lahko tovrstne serije povedo o trendih, publiki, o moči blagovnih znamk v zgodbah?

Sem velika oboževalka obeh omenjenih serij, ravno iz razloga, ker sta ustvarili tako močne univerzume, ki se prelivajo v naša vsakodnevna življenja, kar pa je težko doseči. Zadnjič sem recimo v trgovini videla camembert sir Emily in Paris, v Taormini pa imajo eksplozijo turizma po Belem lotosu. Mislim, da kažeta na trend, da se želijo blagovne znamke vedno bolj vezati na čustva, na zgodbe, tudi pri nas beležimo porast.

Serije pogosto ustvarjajo nove vzornike. Kateri ženski lik iz serij vas je v zadnjem času navdihnil – kot ustvarjalko in kot žensko?

Sam iz nišne serije HBO Somebody Somewhere me je letos povsem »sezula«. Surova mešanica avtentičnosti, humorja in napak, ki je cepljena na nam vsem znane vsakodnevne dileme; naravnost prikovala me je pred ekran.

Serije danes niso več le zabava – postale so platforma za znamke, ideje, kulturne spremembe. Kako sicer sami gledati na promocijsko umeščanje izdelkov (product placement) in sodelovanje z blagovnimi znamkami v serijah? Kako poskrbite, da so po eni strani dovolj subtilno umeščene v serije, da ne motijo gledalcev, po drugi strani pa zadovoljite tudi želje oglaševalcev?

Glede na sestanke za našo novo serijo Nemirna kri, ki trenutno potekajo z večjimi blagovnimi znamkami, lahko rečem, da si tudi oglaševalci pri nas želijo subtilnega umeščanja, skozi moč likov in zgodbe. Sklenjenih imamo že nekaj dogovorov za novo serijo in umeščanje bo v vseh primerih subtilno, a močno in učinkovito. Primer tega, kako to teče dobro, je umestitev aplikacije Vestiaire v seriji Emily v Parizu, kjer postane znamka organski del zgodbe.

Se računalniško generirani vizualni učinki, CGI, že pojavljajo kot orodje za nadgrajevanje ali vključevanje blagovnih znamk v samo zgodbo?

Tehnologija že obstaja, interes znamk pa tudi. Narejene imamo že testne posnetke in aktivno delamo tudi na tem, da bi oglaševalcem ponudili tudi to možnost.

V dobi TikToka in memov lahko en prizor iz serije postane viralen in spremeni percepcijo cele generacije. Kako to vpliva na ustvarjanje vsebin?

Viralnost je težko načrtovati, na kar pa lahko vplivaš, je močna igralska zasedba. To niso nujno največje zvezde, ampak tiste z X faktorjem. Dober primer je Parker Posey iz tretje sezone Belega Lotosa, sicer ikona neodvisnega filma. Tudi pri nas so igralci, ki nosijo ta potencial.

Kako pa pri vaših serijah prepoznate, kdo je pravi za neko vlogo? Gre bolj za instinkt ali izkušnje?

Casting pri serijah vodi specializirana oseba, seveda s povratnimi imformacijami nas kot naročnika. Je pa casting pomemben del mojega DNK že iz časov, ko sem še delala talent šove, zato sem rada vpletena. Spremljam igralce, hodim na predstave, pogledam vse slovenske filme in serije. Instinkt je ključen, najbolj pri največjih imenih, kjer se mora poklopiti veliko stvari in se včasih za igralca odločaš tudi brez avdicije.

Serije so pomemben gradnik identitete programov, kot sta POP TV in VOYO. Kako vidite njihovo vlogo pri pozicioniranju blagovnih znamk medijskih hiš?

Blagovne znamke ustvarjajo čustveno povezavo med izdelkom in uporabnikom, zato je naš posel soroden marketingu, saj je to v osnovi tudi naše poslanstvo. Dobra serija pa povzdigne blagovno znamko naše celotne medijske hiše.

Zakaj po vašem mnenju prav lokalne zgodbe najbolj odmevajo pri občinstvu? Zaradi česa so tako učinkovite in privlačne?

Imajo element domačnosti, nostalgije. Zgodi se fenomen transferja, kjer se obenem identificiraš z likom, hkrati pa popolnoma pozabiš na svoje siceršnje skrbi. To je čarovnija fiction sveta.

Na katero serijo Pro Plusa, pri kateri ste sodelovali kot producentka, ste najbolj ponosni – in zakaj?

Najbolj sem ponosna na novo serijo Nemirna kri, ki pravkar nastaja. Postavljali smo jo dlje kot druge serije in žanrsko odstopa od naših preteklih projektov. Odziv igralcev je, da so scenariji zelo dobri in to je za nas kot ekipo največje priznanje. 

V gledalskih navadah je v zadnjih letih prišlo do prave revolucije, ne zgolj evolucije – od »klasičnega« spremljanja vsebin pred televizijskim sprejemnikom do verižnega gledanja, binganja, za zahtevo. Kako se ta premik odraža v vašem načinu produkcije?

Gledalci danes pričakujejo več kot le dobro zgodbo – iščejo poglobljeno izkušnjo, ki je na voljo takoj, ko so nanjo pripravljeni. Zgodbe tako gradimo z mislijo na celostno izkušnjo, ki lahko pritegne gledalce k več zaporednim epizodam z močnimi cliffhangerji. Na področju dnevnih serij like gradimo z več dimenzije in z močnimi loki. Prav tako se spreminja način, kako dosegamo svojo publiko – kombinacija linearne televizije in digitalnih platform nam omogoča, da gradimo lojalno skupnost gledalcev, ki lahko svoje izkušnje deli in poglablja na različnih kanalih.

V zadnjih letih scenarij postaja vse pomembnejši element uspeha serij. Kako vi pristopate k razvoju zgodb in dialogov?

Kot del skupine CME stalno vlagamo v razvoj znanja iz tega segmenta, z obiskom delavnic in konferenc. Začetni razvoj ideje se velikokrat zgodi znotraj naših hišnih ekip, nato pa se ideja preda izkušenim scenaristom, da serijo in scenarij peljejo naprej. Obstajajo tudi primeri, ko dobimo idejo od zunaj, nas navduši in nato kreativo in produkcijo izpelje zunanji studio. Tak primer je bila lani predvajana VOYO originalna serija Hiša ljubezni.

Glasba pogosto nosi emocionalno težo serije. Kako izbirate izvirno glasbo in kako pomembna je za prepoznavnost projekta?

Izvirna naslovna pesem pri dnevni seriji nosi veliko težo, če pa postane hit, pa poganja promocijo serije. Veliko se ukvarjamo s tem, kateri izvajalec je tisti trenutek najbolj primeren in kako bo pesem zajela to, kar znamka same serije potrebuje. Takšna pesem namreč povabi gledalca h gledanju, recimo takoj po 24UR, večer za večerom.

Vedno več se govori o vplivu umetne inteligence v medijski produkciji. Kje že vidite njeno prisotnost pri serijah in kam nas to lahko pelje?

Na področju scenarija je UI odlična za brainstorming in za generiranje novih konceptov, kar pa gre dobro tudi nam samim. Težava nastopi, ko je treba scenarije napisati. Dober scenarij je namreč inherentno človeški, je mešanica čustev, preobratov, presenečenj. Ljudje sicer delujemo po vzorcih, a najbolj vznemirljive zgodbe so tiste, kjer se ta vzorec prelomi. Zato me ni strah za prihodnost nadarjenih ljudi v tej branži. Zanimivo pa bo spremljati tehnične sektorje – tam UI že zdaj učinkovito nadzira budžete, generira pokrivne kadre, ki bi sicer stali ogromno denarja. Tu se nam obetajo velike spremembe.

Gledanost, engagement, odziv publike – kako danes merite uspešnost serije in kako pomembne so povratne informacije pri prihodnjih projektih?

Izjemno pomembne. Na Pro Plus imamo odlično in zelo odzivno raziskovalno ekipo, ki meri vse vrste gledanosti in jih redno predebatira z nami »vsebinci«. Za novo serijo Nemirna kri smo intenzivno študirali ratinge Skrito v raju. Trenutno je v etru druga sezona, mi pa vzporedno pišemo drugo sezono nove serije – in nas seveda zanima ravno fenomen, kako se obnaša druga sezona, kaj gledalec išče, kaj pogreša.

Kaj novega pa lahko pričakujemo na Pro Plusu? Kakšni žanri, teme, pristopi prihajajo v prihodnjih mesecih?

Jesen, in to v letu, ko POP TV praznuje 30 let, bo v znamenju naše nove serije Nemirna kri, ki pravkar nastaja. Upamo, da bo navdušila gledalce z mešanico družinske drame, romantike in konjev.

Ker se pogovarjava za revijo SaMMozavestno, vas moram vprašati tudi po tem, kdaj se sami počutite najbolj samozavestno. Je to v profesionalnem okolju, na snemanju, ali morda povsem drugje?

Najbolj samozavestno se počutim med kolegi v službi, ko dobro sodelujemo, ko nam po žilah požene timski duh in ko je celota večja kot seštevek delov, ko drug drugega dvignemo. Pro Plus je moj drugi dom, sodelavci so izjemni in ko tako nadarjeni ljudje poiščejo moj know-how, preprosto poletim.

Najbolj brano

Najbolj samozavestno se počutim takrat, ko mi je resnično udobno v svojem telesu. To...

Ni bi bila le baletna uprizoritev, temveč potop v človeške odnose, napetosti, bližine in...

Ste se kdaj vprašali, kako bi izgledala večerja, če bi jo servirali v srcu...

Sorodne objave

Približno devetnajst let po kultnem originalu iz leta 2006 se svet mode in filma...

Louis Vuitton je znova odprl meje luksuznega, tokrat v obliki presenetljivo igrivega in vizualno...

Preizkusili smo novo spletno orodje Mocktaili.ai, ki ga je lansiral SPAR. Ta omogoča ustvarjanje...

Sabrina Carpenter se je iz Disneyjeve najstniške zvezdnice prelevila v globalno pop senzacijo, a...

Ostanite na tekočem

Prijavite se na naša e-obvestila in bodite obveščeni o novostih.