Nov modni dodatek z otroških polic? Poglejmo zakaj
V svetu, kjer se trendi v hipu selijo z otroških polic na Instagram profile slavnih, je Labubu morda najbolj nenavaden simbol nove modne obsedenosti.
V svetu, kjer se trendi v hipu selijo z otroških polic na Instagram profile slavnih, je Labubu morda najbolj nenavaden simbol nove modne obsedenosti. Prikupno, a nekoliko strašljivo bitje s štrlečimi zobmi in širokim nasmehom, je iz ilustrirane zgodbe umetnika Kasinga Lunga v nekaj letih postalo globalni fenomen, ki visi z luksuznih torbic in polni vitrine zbirateljev. A kako je Labubu iz nišnega lika postal najhitreje razprodani obesek na svetu?
Od ilustracije do pop ikone
Labubu je svojo pot začel leta 2015, ko ga je hongkonški umetnik Kasing Lung ustvaril kot del fantazijskega sveta navdihnjenega z nordijskimi pravljicami. Njegov značaj, mešanica prikupnosti in nečesa nekoliko “grdega”, je hitro pritegnil pozornost zbirateljev vinilnih figur. Pravi preboj pa se je zgodil leta 2019, ko je kitajsko podjetje Pop Mart z Lungom podpisalo sodelovanje in začelo izdajati Labubu v obliki serijskih blind box igrač.
Toda prava Labubu evforija je eksplodirala šele z lansiranjem plišastih obeskov leta 2023. Od tam je bila pot do viralnosti na TikToku že skoraj samoumevna.
Zakaj so postali tako iskani?
Labubu združuje več dejavnikov, ki so ga iz nišnega zbirateljskega artikla dvignili v status modnega statementa. Najprej je tu njegov neulovljivi značaj, vsak Labubu pride v t. i. blind boxu, kjer ne veste, katero različico boste dobili. Ta element presenečenja je sprožil množično mrzlico, saj ljudje kupujejo škatlice znova in znova, v upanju, da ujamejo najbolj redke figure.
K popularnosti je odločilno prispevala moč družbenih omrežij. Ko so ga začele nositi globalne zvezde, med njimi Rihanna, Kim Kardashian in Lisa iz skupine Blackpink, je Labubu postal simbol prefinjene, nekoliko ironične mode, ki se poigrava z otroškimi motivi in luksuznimi dodatki. Hashtag #Labubu na TikToku danes beleži že več kot milijon objav.


Od 30 dolarjev do deset tisoč
Uradne cene novih Labubu obeskov se gibljejo med 20 in 30 ameriškimi dolarji za običajne izdaje, posebne serije pa dosegajo 50 dolarjev in več. A ko se v spletnih trgovinah ali Pop Martovih avtomatih pojavi nova kolekcija, so zaloge v nekaj urah razprodane.
Na sekundarnem trgu so cene eksplodirale. Zbirateljske izdaje so že dosegle rekordne vrednosti, posamezni redki Labubu je bil na dražbi prodan za več kot 31.000 dolarjev, celotna kolekcija pa za neverjetnih 337.600 dolarjev. Vse to potrjuje, da so Labubu obeski postali naložba in statusni simbol.
Zakaj jih je tako težko dobiti?
Omejene količine in takojšnje razprodaje so del poslovnega modela Pop Marta. Škatlice so pogosto dostopne le v določenih državah, spletni pop-upi pa trajajo le nekaj minut. Ker je povpraševanje neprimerljivo večje od ponudbe, so se razvili tudi “scalperji” ali preprodajalci, ki Labubu odkupijo in preprodajajo z večkratnimi maržami. Zaradi tega se mnogi kupci počutijo, kot da sodelujejo v globalni lovski igri, kjer je uspeh prava zmaga.
Mali čudak kot simbol časa
Labubu je več kot muha enodnevnica, je izraz sodobnega zbirateljskega hrepenenja in hkrati družbeno omrežni simbol ekskluzivnosti. Njegova kombinacija prikupnosti in drznosti, nostalgije in trenda, je dokaz, kako hitro se lahko nekaj, kar je bilo nekoč mišljeno za ljubitelje ilustracij, prelevi v mednarodni statusni simbol. Zdaj pa bomo videli, ali je to le en od trendov.
Če ga želite imeti, boste potrebovali precej sreče in morda še več potrpljenja.
Foto: DreamsTime