Od Balenciage do Guccija: še več dizajnerskih verzij Ikeinih nakupovalnih vrečk?
Se morda še vsi spomnimo dizajnerske verzije vsem poznane »Ikea nakupovalne vreče«? Seveda, to je dizajn Balenciage, znamke, pod vodstvom modne hiše Kering, ki ima pod sabo prav tako znamke, kot so Gucci, Alexander McQueen, YSL, in še mnoge druge.
Se morda še vsi spomnimo dizajnerske verzije vsem poznane »Ikea nakupovalne vreče«? Seveda, to je dizajn Balenciage, znamke, pod vodstvom modne hiše Kering, ki ima pod sabo prav tako znamke, kot so Gucci, Alexander McQueen, YSL, in še mnoge druge. Kreacija, po mnenju mnogih, vprašljivega dizajna torbe je nastala pod vodstvom kreativnega direktorja znamke, Demne Gvasalia. Njegovo desetletje na čelu Balenciage se bo nadaljevalo na mestu kreativnega direktorja znamke Gucci.
Balenciaga kot družbeni ekspetiment
Kljub temu, da je gruzijski modni oblikovalec Demna znamko preoblikoval v eno najbolj prepoznavnih, se mnogi sprašujejo, ali je to pravi korak za Gucci, spet drugi pa, ali je to pravi korak za Balenciago in Demno. »Naj spremeni nekaj pri Gucciju, dovolj oblačil za babice smo videli,« je zapisal en uporabnik TikToka, spet drugi pa »Kakšna škoda, lahko samo molimo za Gucci,« odzivi so mešani. Mnogi so skozi desetletje pod njegovim vodstvom, znamko proglasili za »družbeni ekspetiment« ali »Kaj vse bomo ljudje dejansko kupili?«
Gucci in upad prodaje
Zakaj pa Gucci potrebuje novega kreativnega direktorja? Saj so s trenutnim Sabatom De Sarnom ustvarili pravo »renesanso« znamke. No, kljub poskusom, da znamko zavije v rožaste retro dizajne, je ta pod okriljem De Sarna doživela 23-odstotni upad prodaje v preteklem letu. Glede na to, da je Gucci pod njegovim vodstvom le dve leti, pa so se pri Keringu odločili, da se bodo poslovili in šli drugo pot.
Kaj lahko pričakujemo?
Glede na mešane odzive, nekateri analitiki izražajo dvome glede avantgardnega sloga, ki ga Demna prinaša in se sprašujejo, ali se ta ujema s tradicionalnimi vrednotami Guccija. Luca Solca, analitik pri Bernsteinu, je dejal: »Nisem prepričan, ali Demna ustreza tej nalogi, niti ali je pravi za Gucci v tem trenutku.«
Po drugi strani pa so vodilni pri Keringu izrazili podporo Demni. Izvršni direktor družbe François-Henri Pinault, je izjavil: »Demnova ustvarjalna moč je točno tisto, kar Gucci potrebuje.« Seveda smo lahko prepričani, da bo izvršni direktor stal za svojo odločitvijo in le upamo, da je ta prava.
Demna bo svojo vlogo pri rožnatem velikanu uradno prevzel julija 2025, po predstavitvi svoje zadnje kolekcije za Balenciago. Modni svet z zanimanjem pričakuje, kako bo njegov edinstven oblikovalski pristop vplival na prihodnost Guccija.