TILIA estate predstavlja modri pinot Out of the blue, omejene serije
Letos TILIA estate obeležuje 10. obletnico slogana Hiša pinotov. V počastitev tega mejnika je klet 17. aprila na trg poslala posebno steklenico vina. Tisoč steklenic modrega pinota z imenom Out of the blue je oblečenih v edinstveno obleko, ki jo podpisujejo trije priznani umetniki, vino pa je podpis vinarja Matjaža Lemuta.
Letos TILIA estate obeležuje 10. obletnico slogana Hiša pinotov. V počastitev tega mejnika je klet danes, 17. aprila na trg poslala posebno steklenico vina. Tisoč steklenic modrega pinota z imenom Out of the blue je oblečenih v edinstveno obleko, ki jo podpisujejo trije priznani umetniki, vino pa je podpis vinarja Matjaža Lemuta.
S to steklenico želi klet TILIA estate približati kakovost in umetnost čim širšemu krogu ljudi. Dobro vino in dobra umetnost ne smeta biti (le) stvar prestiža. To je ideja, ki jo želijo v svet poslati nosilci projekta Out of the blue. Moči so združili gonilna sila kleti TILIA estate vinar Matjaž Lemut, oblikovalec Žare Kerin, akademski slikar Azad Karim in fotograf Jaka Babnik. Dokazujejo, da povezovanje različnih strok ustvarja presežke; v tem primeru vino, ki ga dvigne nad vsebino v steklenici.

Od ideje do uresničitve
Navdih vedno udari iznenada. Vse se je začelo, ko je Matjaž Lemut gradil novo barrique klet. Svojim 150 sodom, v katerih zori zlasti modri pinot, je zaželel modrino, takrat tako prepoznavno za dela slikarja Azada Karima, rojenega v Kurdistanu, v severnem delu Iraka, ki zadnjih štirideset let živi v Ajdovščini. Nastala je velika umetnina, Variacije ljubezni, #352, diptih, olje na platnu, 4m x 1,5 m.
Sliko je Karim letos po 16 letih tudi restavriral, v kleti je dobila novo, osvetljeno mesto. To je podlaga za etiketo Out of the blue.
“Tako kot vsi moji umetniški projekti, je tudi ta slika skupek fragmentov. Na etiketi Out of the blue je vidna plodnica, simbol izvora življenja, rojstvo novega,” pravi Karim.
Izsek iz te slike je ujel fotograf Jaka Babnik iz Ljubljane. Z izostrenim fotografskim očesom je uspel bogastvo slike zadržati tudi na posnetku. Babnik pravi, da se zdi reproduciranje umetniških del za mnoge fotografe duhamorno delo, sam pa v tem čuti predanost.
“Kadar fotografiram umetniška dela, me to navdihne, v njih vidim več vsebine kot jo na primer nosi reklamna ali produktna fotografija.”
Celovit pogled na etiketo je zaokrožil Žare Kerin, kreativni direktor Future. Sodeloval je z nekaterimi izmed najvidnejših domačih in svetovnih znamk, za svoje delo pa je prejel več kot 250 različnih nagrad.
»Vsak produkt je vreden toliko kot njegov najšibkejši člen. Če je to dizajn, ki ne komunicira odličnosti produkta,pomeni, da je ves ostali trud okoli izdelka degradiran. Out of the blue je zasnovan bolj diskretno, ker je v prvem planu izsek, detajl umetniške slike.”
Sliko je Karim letos po 16 letih tudi restavriral, v kleti je dobila novo, osvetljeno mesto. To je podlaga za etiketo Out of the blue.
“Tako kot vsi moji umetniški projekti, je tudi ta slika skupek fragmentov. Na etiketi Out of the blue je vidna plodnica, simbol izvora življenja, rojstvo novega,” pravi Karim.
Etiketa Out of the blue ni običajna vinska etiketa. V kleti so izbrali tehniko sleeve (termoskrčljivi rokav), ki jo celo v Šampanji uporabljajo za posebne obeležitvene serije. Izdelali so jo celjskem Cetisu.
Ko se je Matjaž Lemut odločal, kakšno vino naj bo v steklenici Out of the blue, se je naslonil na svoje večletno iskanje pravega obraza modrega pinota. TILIA estate namreč z izvedbo petih mednarodnih festivalov in masterclassov Modri Les Noirs namreč naslavlja vprašanje identitete mdorega pinota izven domovine Burgundije.
Matjaž Lemut se je vina lotil z vso skrbnostjo pridelave grozdja, s posluhom do narave in trajnostnimi prijemi v vinogradu. Jasno pa mu je, da je ljubiteljem modrega pinota ljub predvsem izrazit obraz te sorte. “Modri pinot mora biti predvsem modri pinot.” Zato je potrebna precizna izbira lege, pravilna obremenitev trte, prijemi v vinogradu, predvsem pa čas trgatve.
Priznana vinska strokovnjakinja iz Kalifornije, dr. Elizabeth Smith ga je opisala: “Out of the Blue is out of this world (vino, ki ni s tega sveta).
Ljubitelji pinota bodo ugotovili, da je ta posebna izdaja ‘resnični modri’ glede na sorto. V lahkotni eleganci pleše z nežnimi aromami sočnih okusov češnje, rdečega ribeza, maline in jagode. Prepoznavna mehokoba, prefinjena in razkošna tekstura, povezana z aktivnim ležanjem na kvasnem sedimentu, pa vino zaokrožuje.”
Lemut dodaja: »Vino je umetnost in želim, da pride med ljudi kakovost, zato je cena dostopna. Umetnost ima občuten vpliv na preobrazbo družbe, zato mora prodreti tja, kjer so ljudje. Ne želimo, da je umetnost zaprta v muzejih ali zaklenjena v prestižnih proizvodih. Namenjena naj bo vsem, v tem je njena moč, njen smisel. Komu je namenjen moj trud, da se ukvarjam s trto, grozdjem, kletjo in vinom, če ne ljudem – da ga uživajo? Slovenci imamo celo himno posvečeno vinu, torej moramo vsi poskrbeti, da bo kakovost dosegljiva. Teh 1000 steklenic posvečam vsem zaljubljencem v modri pinot, v tega kralja rdečih vin!
Na dogodku, kjer je bilo vino Out of the blue prvič predstavljeno javnosti, je nastopila tudi produkcijska hiša On the stage, ki jo vodi koreografinja in plesalka Karin Putrih.
“Radi sodelujemo pri projektih, ki so narejeni s srcem. Predvsem cenimo naročnike, ki želijo ponuditi nekaj več in nekaj drugačnega. Out of the blue je sigurno vse to.”
Out of the blue je edinstven modri pinot, ki dopoljnjuje asortiman Hiše pinotov. TILIA estate ima sicer štiri modre pinote, skupaj okoli 20.000 steklenic letno. V preteklega četrt stoletja je Matjaž Lemut krojil regijsko vinsko sceno zlasti v postavljanju modrega pinota iz regije na najvišjo možno raven.
Sliko je Karim letos po 16 letih tudi restavriral, v kleti je dobila novo, osvetljeno mesto. To je podlaga za etiketo Out of the blue.
“Tako kot vsi moji umetniški projekti, je tudi ta slika skupek fragmentov. Na etiketi Out of the blue je vidna plodnica, simbol izvora življenja, rojstvo novega,” pravi Karim
