Rožnati oktober: mesec upanja, ozaveščanja in moči

Ko se začne jesen in dnevi postajajo krajši, svet prevzame rumeno-zlate barve, oktober pa dobi poseben simbolni pomen, obarva se v rožnato. Rožnati oktober je mednarodni mesec ozaveščanja o raku dojk, ki od osemdesetih let dalje povezuje milijone ljudi po svetu v znak podpore ženskam, ki se spopadajo z boleznijo, in v opomin na pomen preventive.

Ko se začne jesen in dnevi postajajo krajši, svet prevzame rumeno-zlate barve, oktober pa dobi poseben simbolni pomen,obarva se v rožnato. Rožnati oktober je mednarodni mesec ozaveščanja o raku dojk, ki od osemdesetih let dalje povezuje milijone ljudi po svetu v znak podpore ženskam, ki se spopadajo z boleznijo, in v opomin na pomen preventive. Simbol tega gibanja je rožnata pentlja, ki je svojo globalno prepoznavnost dobila leta 1992, ko je Estée Lauder v sodelovanju z urednico revije SELF Alexandro Penney razdelila 1,5 milijona pentelj po svojih prodajnih mestih. Takrat se je pentlja dokončno zasidrala kot globalna ikona solidarnosti in ozaveščanja.

Izbira oktobra ni naključna. V ZDA je Ameriška družba za boj proti raku v sodelovanju s podjetjem Imperial Chemical Industries najprej organizirala teden ozaveščanja o raku dojk, ki se je kasneje razširil v cel mesec. Tako se je oktober preobrazil v čas, ko s številnimi dogodki, akcijami in kampanjami po vsem svetu ljudje opozarjajo na pomen zgodnjega odkrivanja bolezni, zbirajo sredstva za raziskave ter ponujajo podporo bolnicam in preživelim.

Rožnati oktober pa ni le mesec ozaveščanja, temveč tudi mesec navdiha, saj prinaša zgodbe žensk, ki so bolezen premagale in postale glasnice upanja. Med njimi je pevka Sheryl Crow, ki ji je bil leta 2006 diagnosticiran rak dojk v zgodnjem stadiju in ki danes poudarja pomen rednih pregledov. Igralka Christina Applegate je pri 36 letih opravila dvojno mastektomijo zaradi genetske mutacije BRCA1 in s svojo odprtostjo opozorila na pomen genskega testiranja. Julia Louis-Dreyfus je leta 2017 javno sporočila svojo diagnozo in tudi sama postala ena najbolj prepoznavnih zagovornic ozaveščanja, medtem ko je novinarka Joan Lunden s svojo energijo in iskrenostjo po diagnozi trojno negativnega raka dojk leta 2014 postala pomembna ambasadorka zgodnjega odkrivanja bolezni.

Zgodbe teh žensk potrjujejo, da rak dojk ni končna sodba, temveč izziv, ki ga je ob pravi podpori in zdravljenju mogoče premagati. Rožnati oktober nas tako vsako leto znova opominja, da je preventiva ključna, da se z zgodnjim odkrivanjem rešujejo življenja in da je solidarnost tisti most, ki povezuje posameznike v skupnosti. Rožnata barva v tem mesecu ni zgolj estetska izbira, temveč simbol moči, poguma in upanja.

Najbolj brano

V nedeljo, le dan pred začetkom novega šolskega leta, je Arboretum Volčji Potok napolnil...

V sodobnem marketingu logotip ni več zgolj znak prepoznavnosti na etiketi. Postal je del...

Najprej je bila pod vpašanjem kariera Sydney Sweeney zaradi oglasa za Amecian Eagle, zdaj...

Loewe, dolgoletna španska luksuzna modna hiša, ki jo je do leta 2025 soustvarjal kreativni...

Sorodne objave

Kaj imajo skupnega britanski proizvajalec najprestižnejših avtomobilov in danska kavna veriga, znana po svoji...

Za redesign, komunikacijsko strategijo, PR in celoten marketinški aparat so porabili približno 10 milijonov...

Njena zgodba se je začela s preprosto kremo, ki jo je izdelovala doma, a...

Ferrari, ikona avtomobilizma in sinonim za luksuz, v zadnjih letih širi svojo identiteto tudi...

Ostanite na tekočem

Prijavite se na naša e-obvestila in bodite obveščeni o novostih.