Umrl je Cesare Paciotti: mojster obutve, ki je opečatil “dagger” ikono

V poznih sedemdesetih in začetku osemdesetih je Cesare s sestro Paolo prevzel družinsko podjetje in ga preoblikoval v modno znamko. Leta 1980 so uradno ustanovili Paciotti S.p.A. in predstavili prvo kolekcijo pod imenom Cesare Paciotti.

Cesare Paciotti, italijanski oblikovalec čevljev in podjetnik, je umrl 12. oktobra 2025 v svojem rodnem kraju Civitanova Marche, star 69 let. Njegova smrt je bila nepričakovana in je prizadela modno industrijo, ki ga je spoštovala, kot enega svojih vizionarjev. 

Cesare je bil sin Giuseppeja in Cecilije Paciotti, ki sta leta 1948 ustanovila manjšo obutveno delavnico v občini Civitanova Marche. Njegova izobrazba je vključevala študij na Univerzi v Bolonji, smer DAMS (drama, umetnost, glasba), kar je kasneje vplivalo na njegovo estetsko čutnost in smisel za dramatiko v oblikovanju. 

V poznih sedemdesetih in začetku osemdesetih je Cesare s sestro Paolo prevzel družinsko podjetje in ga preoblikoval v modno znamko. Leta 1980 so uradno ustanovili Paciotti S.p.A. in predstavili prvo kolekcijo pod imenom Cesare Paciotti. Z večjo samozavestjo in drznostjo je Cesare začel uvajati elemente, ki so še posebej zaznamovali njegovo estetiko, močne oblike, kontrasti, teatralni dotiki, ter se povezal z modnimi hišami, kot so Versace, Dolce & Gabbana, Romeo Gigli in drugi, da so izdeloval njihove čevlje. 

Ena od najbolj prepoznavnih značilnosti znamke je “dagger” (bodalo-oblika pete), simbol, ki je postal logotip in identiteta Paciottija. Ta drzna estetika, kombinacija moči in senzualnosti, je omogočila, da se Paciotti ni zlil z množico, ampak je izstopal.

V devetdesetih letih je Cesare razširil svojo ponudbo s kolekcijo čevljev za ženske, kjer je uvedel visoke stilete in prefinjene ženske silhuete, globoko zakoreninjene v njegovem oblikovalskem pristopu. Znamka je rasla globalno in se uveljavila v modnih prestolnicah, kot so Milano, Pariz, New York, Los Angeles in Dubaj, ki so postale del njenega razširjenega delovanja. 

Poleg obutve podjetje Paciotti v svoj portfelj vključuje tudi linije, kot so Paciotti 4US (mlajša, bolj urbana linija) in nakitter usnjeni dodatki, kar je razširilo vpliv znamke. V novejšem času se kreativna smer znamke razvija s kolektivnim pristopom: Paciotti si je prizadeval prenesti klasično dediščino v sodoben kontekst, vključno s koncepti brezspolnih (genderless) in netradicionalnih dizajnov.

Čez desetletja se je Cesarejev vpliv meril tudi po priljubljenosti med zvezdniki; Paciotti čevlji so krasili stopala znanih imen glasbe in zabave: Beyoncé, Rihanna, Lady Gaga in druge. Njegovi oglaševalski projekti so bili pogosti in pogosto odštekanih konceptov, s poetičnimi, močno avtorsko izraženimi fotografijami in kampanjami, ki niso le razstavljale čevljev, ampak tudi čustva in estetiko. 

Njegova zapuščina živi naprej, Paciotti ostaja simbol italijanske obutvene umetnosti, kjer ročno delo, smel dizajn in prepoznavnost logotipa “bodalo” še zmeraj oznanjajo identiteto znamke. 

Najbolj brano

V nedeljo, le dan pred začetkom novega šolskega leta, je Arboretum Volčji Potok napolnil...

V sodobnem marketingu logotip ni več zgolj znak prepoznavnosti na etiketi. Postal je del...

Najprej je bila pod vpašanjem kariera Sydney Sweeney zaradi oglasa za Amecian Eagle, zdaj...

Loewe, dolgoletna španska luksuzna modna hiša, ki jo je do leta 2025 soustvarjal kreativni...

Sorodne objave

Blagovna znamka Victoria’s Secret je v živo v New Yorku premierno predstavila svojo legendarno...

Ko je Paris rasla v javnosti, je bil njen lik pogosto predstavljen kot družabnica,...

V svetu, kjer luksuz pogosto pomeni status, pa ne vedno tudi trajnost, je v...

Nova kampanja “Iconic Never Gets Old” v ospredje postavlja starejše ženske in redefinira pojem...

Ostanite na tekočem

Prijavite se na naša e-obvestila in bodite obveščeni o novostih.