»V življenju ni nič nemogoče, je samo še neuresničeno«
To je moto dr. Asje Grafy, znanstvenice, ki je k snovanju svoje znamke vrhunske kozmetike Dr. Asya Grafy pristopila povsem znanstveno, pri čemer pa izvablja najboljše tudi iz narave.
To je moto dr. Asje Grafy, znanstvenice, ki je k snovanju svoje znamke vrhunske kozmetike Dr. Asya Grafy pristopila povsem znanstveno, pri čemer pa izvablja najboljše tudi iz narave. Njena življenjska in poslovna pot je prepredena s številnimi izzivi, ki pa jih premaguje, kot je povedala za SaMMozavestno, z vztrajnostjo, disciplino in fokusom. »Če veš, kaj želiš, potem je edina smer naprej,« je prepričana.
V vaši življenjski zgodbi se prepletata znanost in odkrivanje skrivnosti narave. Kaj vas tako navdušuje pri obeh – tako pri znanosti kot tudi pri naravi –, kar vas vodi tudi na vaši poslovni poti?
Zame znanost ni nikoli pomenila zgolj laboratorija in formule – je način razumevanja narave v vsej njeni kompleksnosti in lepoti. Kot doktorica nanoznanosti in nanotehnologije verjamem, da najgloblja inteligenca tiči v naravnih procesih, ki jih znanost s potrpežljivostjo razkriva. Ta dvojnost – racionalna analiza in intuitivno občudovanje življenja – je temelj mojega pristopa k negi kože: povezati znanstveno dokazljive aktivne učinkovine z naravnimi elementi, kot so termalna voda, adaptogeni ali biotehnološke spojine, ki izkoriščajo moč narave. To ni le sinteza – je filozofija.
Moja kariera se je začela z diplomsko nalogo o visokotlačni ekstrakciji rožmarinovega ekstrakta, kjer sem se prvič srečala z aktivnimi učinkovinami in surovinami, ki se danes uporabljajo tudi v kozmetiki. Pozneje sem na Institutu Jožef Stefan doktorirala iz področja nanoznanosti in nanotehnologije – področij, ki sta me naučili, kako raziskovati še neraziskane tematike in razmišljati zunaj okvirjev. Znanost mi daje orodja za razumevanje bioloških procesov, narava pa navdih za celostni pristop. Danes z ekipo znanstvenikov razvijamo formulacije, ki ciljajo na ključne procese staranja kože – na molekularni in celični ravni, a z občutkom za naravno inteligenco telesa.
Toda moja pot ni bila oblikovana samo v laboratoriju. Kot mati otroka s posebnimi potrebami – svojo prvorojenko sem rodila v 24. tednu nosečnosti – sem spoznala še eno dimenzijo narave in znanosti. V zgodnjem otroštvu so ji zdravniki napovedali številne omejitve: da ne bo hodila, govorila, samostojno živela. A z vztrajnostjo, razumevanjem nevroplastičnosti in naravne regeneracije telesa – z ustreznim stimuliranjem sinaptičnih poti – je moja hči dosegla to, kar je veljalo za nemogoče. Ta izkušnja me je naučila, da narava ni le vir surovin, temveč vir neverjetnih sposobnosti regeneracije, če jo znamo poslušati, razumeti in podpreti. Zato globoko verjamem, da moramo naravo spoštovati in jo vključiti v vsako fazo našega bivanja – tako osebno kot tudi poslovno. Ta vera me vodi vsak dan.
Kaj vas je spodbudilo k odločitvi, da zasnujete svojo lastno blagovno znamko luksuzne kozmetike?
Kot kemik sem že zelo zgodaj razumela sestavo kozmetičnih izdelkov in spoznala, kako pogosto je lepota zapakirana v marketing, brez znanstvene podlage. Ženske smo še posebej izpostavljene tovrstnim iluzijam.
Kozmetične sestavine zame niso zgolj modni trendi, temveč aktivne snovi, ki lahko vplivajo na kompleksne biološke procese. In prav zato sem bila vedno zelo previdna glede tega, kaj nanašam nase.
Začetek moje blagovne znamke pravzaprav ni bil načrtovan – razvijala sem prve formulacije zase in za prijateljice, iz osebne potrebe po nečem, kar je resnično učinkovito, čisto in podprto z znanjem. Prelomni trenutek se je zgodil med poslovno potjo, ko sem se s sodelavko pogovarjala o skupni poslovni poti na področju nege kože. Takrat se je začela moja zgodba z lastnim Bio Institutom, ki danes stoji na trdnih znanstvenih temeljih in hkrati vključuje vse, kar sem spoznala skozi življenje – tudi celostni pristop. Lahko rečem, da se je vse začelo iz osebne potrebe, ki je sčasoma prerasla v znanstveno poslanstvo: razvijati resnično učinkovite izdelke, ki ne skrivajo formulacij, ampak razkrivajo mehanizme. Danes se z ekipo posvečamo celostnemu razumevanju staranja in ustvarjanju produktov, ki imajo opazen in dolgoročen učinek.
Verjamemo, da je za vitalno in sijočo kožo, ne samo za kožo, temveč splošno dobro počutje, ključno razumevanje treh enako pomembnih stebrov: kaj daješ nase, kaj daješ vase in kako delaš s sabo – torej tudi prehranske navade, gibanje, stik z naravo, mentalna sprostitev. To ni le filozofija, temveč način dela, ki ga vsak dan udejanjamo v našem inštitutu in v izdelkih, ki jih ustvarjamo.


V svetu, kjer je luksuz pogosto zgolj površinski blišč, vaša kozmetika stavi na resnično učinkovitost. Kako ste oblikovali to filozofijo?
Moja filozofija temelji na povezavi znanosti, narave in celostnega pristopa k človeku. Kot doktorica znanosti prisegam izključno na znanstveno dokazane pristope, natančno opredeljene mehanizme delovanja ter surovine, katerih učinki so podprti z raziskavami in rezultati. Verjamem, da je v svetu, kjer je lepota pogosto estetski konstrukt, ključnega pomena ponuditi rešitve, ki delujejo na celični ravni – tam, kjer se staranje zares začne.
Po zaključku triletnega šolanja iz bioterapije sem pridobila širši pogled na zdravje – naučila sem se, da ni pomembno le, kaj damo na kožo, temveč tudi kaj dajemo vase in kako ravnamo s sabo. V naših formulacijah uporabljamo aktivne sestavine, katerih delovanje dokazujejo znanstvene študije – od mitohondrijskih regulatorjev, antioksidantov, peptidov, do sestavin, ki vplivajo na epigenetsko delovanje. Vse to integriramo v izdelke, ki niso le kozmetika, temveč orodje za dolgoživost kože.
Luksuz je zame znanje, delovanje in spoštovanje telesa – ne zgolj dizajn embalaže.
Kako poteka vaš ustvarjalni proces – od prve ideje do končnega izdelka na polici?
Naš ustvarjalni proces je večslojen – izhaja tako iz potreb naših naročnikov, za katere razvijamo izdelke po meri (tudi white label) in jih podkrepimo z znanstvenimi dokazi, kot iz osebnih prepričanj in vizije Bio Instituta, kjer razvijamo formulacije, ki celostno naslavljajo biološke procese staranja. Pogosto se ideje porodijo tudi iz osebnih potreb – kot ženska, znanstvenica in mati razumem, kako pomembna je nega, ki je učinkovita, a hkrati varna in spoštljiva do telesa.
Vsaka formulacija se vedno začne z analizo znanstvene literature, kjer preverimo aktualne raziskave o učinkovinah, mehanizmih delovanja in sinergijah med sestavinami. Sledi pogovor s proizvajalci surovin, kjer dobimo podatke o izvoru, čistosti, stabilnosti in biorazpoložljivosti sestavin. Nato začnemo s formuliranjem v našem laboratoriju, kjer sodelujem z ekipo znanstvenikov.
Vse formulacije gredo skozi več stopenj testiranj – test penetracije, vlaženja (hidratacije), zmanjšanja prostih radikalov (ROS), lipidne peroksidacije, regeneracije celic (npr. fibroblastov) in drugih bioloških kazalcev. Šele po teh testih in optimizaciji formule gremo v stabilnostna testiranja, klinične ali dermatološke teste ter nato v pakiranje in lansiranje izdelka na trg.
Za nas končni izdelek ni rezultat trženjske ideje, ampak znanstveno podprte rešitve, ki izhajajo iz razumevanja kože in celostnega zdravja.
Pri vzpostavljanju premium znamke je izjemno pomembno, da kupcem sporočite pravo zgodbo. Kako gradite identiteto znamke Dr. Asya Grafy?
Priznam, da svet marketinga še vedno odkrivamo. Gre za proces učenja, raziskovanja in tudi preseganja lastnih omejitev. Zavedam se, da je najbolj pristna in dolgoročno učinkovita pot prav preko mene same, preko moje zgodbe, preko osebne komunikacije z uporabniki in skupnostjo. A hkrati mi je to eden največjih izzivov – biti pred kamero, govoriti javno, izpostaviti se ni nekaj, kar mi je naravno. Vendar verjamem, da ravno tam, kjer je izziv, je tudi pot. In moja pot je jasna: resnično in pristno nagovoriti ljudi z znanjem, iskrenostjo in znanstveno podprto vsebino.
Identiteta znamke Dr. Asya Grafy Bio Institute temelji na celostni obravnavi človeka, ki jo zajemamo skozi tri enako pomembne stebre, ki sem jih že omenila, torej kaj daješ nase, kaj daješ vase in kako delaš s sabo. Če želimo v življenju zaživeti najboljšo različico sebe, moramo aktivno in zavestno delovati na vseh treh ravneh. Zato smo v našem Bio Inštitutu tudi dejavni na vseh teh področjih – razvijamo izdelke, pišemo strokovne in poljudne vsebine, izvajamo terapije in ustvarjamo podporno okolje za celostno zdravje. Ta filozofija je tudi osnova moje prihajajoče knjige, z delovnim naslovom The Answer to Longevity Isn’t a Secret – It’s Science and Deep Connection with Nature, kjer se posebej posvečam koži kot ogledalu notranjega ravnovesja.
Pomemben del identitete Bio Instituta je tudi Tower SPA – edinstveni zasebni spa, lociran v edinem ohranjenem obrambnem stolpu celjskih grofov. Tam posameznik najde tiho zatočišče za regeneracijo in odklop: od namakanja v mineralni vodi, IR-savne, magnetne blazine, zvočnih in aroma terapij, do prostora za meditacijo. Gre za uresničevanje tretjega stebra – kako delaš s sabo.
Znamka Dr. Asya Grafy je več kot kozmetika – je življenjska filozofija, utemeljena na znanosti in povezavi z naravo.
Čeprav pravite, da svet marketinga šele odkrivate, pa ste verjetno že spoznali, kateri marketinški pristopi so najbolj učinkoviti pri gradnji prestižne znamke?
V tej fazi razvoja znamke se je za nas kot najbolj učinkovit izkazal osebni pristop – predvsem osebni stik z naročniki, s katerimi razvijamo izdelke v okviru white label sodelovanj. Zaupanje v vrhunski izdelek se v našem primeru največkrat vzpostavi preko strokovne razlage, neposredne komunikacije in poglobljenega razumevanja potreb naročnika. Ko je izdelek utemeljen na znanosti, transparentnosti in resničnih rezultatih, postane partnerstvo naraven naslednji korak.
Ker naša blagovna znamka temelji na znanstveni verodostojnosti in ne na množični prepoznavnosti, gradimo ugled postopoma – preko kakovosti izdelkov, strokovne komunikacije in izobraževanja. Ta pristop se izkazuje kot najbolj učinkovit pri gradnji dolgoročnih odnosov z zahtevnimi strankami in profesionalci, ki iščejo več kot le trendovski izdelek.
Po čem bi sicer lahko rekli, da se vaša kozmetika najbolj razlikuje od poplave drugih izdelkov na trgu?
Naša kozmetika se v prvi vrsti razlikuje po svojem celostnem – holističnem pristopu, ki ga dosledno upoštevamo tako na ravni posameznega izdelka kot na ravni celotnega življenjskega sloga. To filozofijo rada primerjam z gradnjo hiše: hiša ni primerna za bivanje, če manjkajo okna, vrata ali streha – enako velja za pristop do človeka. Ne moremo se zanašati le na kremo, če hkrati telo nima notranje podpore in um nima miru.
Če pogledamo mikro raven – torej sam izdelek, je posebnost naših formulacij spet v celostni obravnavi, v kompleksih istočasno ciljamo na deset glavnih bioloških procesov staranja kože, kot so glikacija, poškodbe DNA, krajšanje telomerov, mitohondrijska učinkovitost, oksidativni stres (ROS), zmanjšanje celične regeneracije, itd.
Pri razvoju uporabljamo predklinična in klinična testiranja, ki potrjujejo delovanje formulacij. Vsaka trditev je podprta z rezultati – ker verjamemo, da mora biti razlika ne le občutena, ampak tudi izmerjena.
Veliko poudarka dajete znanstveno podprtim formulam. Kako pomembno se vam zdi izobraževanje potrošnikov o sestavinah in procesih?
Izobraževanje potrošnikov je ključno – ne le za dobro prodajo, temveč za gradnjo zaupanja in dolgoročne zvestobe. Verjamem, da smo danes v dobi, ko potrošniki aktivno iščejo razlage, mehanizme delovanja in znanstvene dokaze, ki potrjujejo učinkovitost izdelkov. Želijo vedeti, zakaj nekaj deluje, ne samo, kako lepo je videti. Hkrati pa se vedno bolj zavedajo moči narave, njene modrosti in celostnega vpliva na telo, zato se tudi vračajo k naravnim rešitvam, a tokrat z večjo mero kritične presoje in željo po preverljivih rezultatih.
Vzpostavljeno imate svojo spletno trgovino. Kje so vaši izdelki še naprodaj?
Naši izdelki so dostopni v uradni spletni trgovini www.drasyagrafy.com, kjer stranke najdejo vse izdelke linije Dr. Asya Grafy ter tudi dodatne informacije o sestavinah, filozofiji in uporabi. Poleg tega delujemo tudi v okviru white label sodelovanj, kjer za izbrane naročnike, kot so zasebni SPA-ji, estetski zdravniki, wellness terapevti in butični saloni, razvijamo personalizirane formulacije. Gre za strokovno občinstvo, ki razume vrednost znanstveno podprte kozmetike in išče izdelke z resničnim učinkom.
Imate morda tudi že načrte glede širitve blagovne znamke na druge trge?
Da. V letu 2025 načrtujemo vstop na ameriški in kanadski trg z jasno strategijo: spletna prodaja, partnerska svetovanja in white label sodelovanja.
Na svoji podjetniški poti ste zagotovo doživeli številne preizkušnje. Katere dragocene lekcije so oblikovale vas in vašo znamko?
Moj življenjski moto je preprost, a globok: »Vsak trud je poplačan.« Verjamem, da obstaja samo ena prava pot do uspeha – vztrajnost, disciplina in fokus. Če veš, kaj želiš, potem je edina smer naprej – in samo gasa, kot rečemo po domače. Na tej poti ni vedno lahko; so trenutki dvoma, utrujenosti, izzivov, a če ne odnehaš in nadaljuješ s srcem in jasnim ciljem, prideš do tja, kamor si namenjen.
To sem se naučila tudi skozi najpomembnejšo življenjsko preizkušnjo – skozi pot z mojo hčerko, ki se je rodila prezgodaj in se je kljub vsem napovedim zdravnikov z neverjetno močjo in voljo postavila na noge. Prav ona me je naučila, da v življenju ni nič nemogoče – je samo še neuresničeno. In ta misel mi vsak dan daje zagon tudi v poslu.
Vse to se zrcali tudi v znamki Dr. Asya Grafy – v vsaki formuli, v vsaki odločitvi, v vsakem partnerstvu. Vztrajamo pri kakovosti. Ne iščemo bližnjic. Verjamemo v proces. In to nas dolgoročno ločuje od drugih.
Kaj bi svetovali nekomu, ki sanja o ustvarjanju lastne vrhunske blagovne znamke v tako zahtevni industriji, kot je kozmetična?
Ne bodi hitra – bodi natančna. Ne sledi trendom – raziskuj jih. Ne ugajaj množici – govori z glasom, ki ga razumejo tisti, ki iščejo več. In kar je ključno: verjemi v znanje. Luksuz zame pomeni vedeti, kaj uporabljaš – in zakaj.
In pa predvsem verjemi vase. Ne čakaj idealnega trenutka. Samo začni. Gasa! Naj te ne ustavita ne dvom ne strah. Če imaš jasno vizijo in močno zakaj, boš našel tudi kako. Prav v tej odločnosti, pogumu in doslednosti se skriva tisto, kar ločuje idejo od resnične blagovne znamke.
Foto: Črt Piksi