Pod zvezdami in pod kožo: Edward Clug in večer, ki ga ne bomo pozabili

Ni bi bila le baletna uprizoritev, temveč potop v človeške odnose, napetosti, bližine in samoto, pripovedane skozi telo in gib.

Občinstvo se je zbralo v čarobnem ambientu Križank, kjer se je pod okriljem 73. Ljubljana Festivala odvila predstava, ki je presegla meje pričakovanega. Večer posvečen koreografijam Edwarda Cluga, umetniškega direktorja Baleta SNG Maribor, bi bil le baletna uprizoritev, temveč potop v človeške odnose, napetosti, bližine in samoto, pripovedane skozi telo in gib.

Četverček mojstrovin: od Proof do Cluster

Na sporedu so bile kar štiri Clugove mojstrovine: Proof, Mutual Comfort, Handman in Cluster vsaka s svojo izrazno poetiko, vsaka z natančno odmerjeno koreografsko formo, a vedno s tistim Clugovim pečatom: iskanje resnice skozi telesnost.

Predvsem Cluster, po katerem je bil poimenovan večer, je s svojo napetostjo in skoraj matematično estetiko hipnotiziral dvorano. Glasba, ki pogosto prihaja iz nepričakovanih virov, od klasičnih partitur do Radiohead, je delovala kot subtilna podlaga za zgodbe, ki so se odvijale pred našimi očmi.

Balet, ki govori o nas

Clug je mojster v ustvarjanju prostora, kjer se srečata eleganca in čustvena brutalnost. Brez besed spregovori o sodobnem svetu, o odnosih, o intimnosti in odtujenosti, s koreografijo, ki ni nikoli samonamenjska, ampak vedno znotraj pripovedi.

Dogodek je navdušil tako poznavalce baleta kot tudi tiste, ki so se morda z umetnostjo gibanja srečali prvič. O tem priča tudi izjava direktorja Festivala Ljubljana, g. Darka Brleka, ki je po predstavi povedal: “Veseli me, da smo v program letošnjega 73. Ljubljana Festivala znova vključili baletni večer s koreografijami Edwarda Cluga, s katerim nas povezuje dolgoletno in plodno sodelovanje. Tokrat smo občinstvu ponudili priložnost, da si ogleda izbor njegovih največjih koreografskih uspešnic; Proof, Mutual Comfort, Handman in Cluster, v izvedbi Baleta SNG Maribor.”

“Clug skozi eleganco baletnega giba odpira kompleksne družbene teme in razkriva dinamiko medčloveških odnosov na način, ki je hkrati globoko oseben in univerzalno razumljiv. Njegova iskrenost in emocionalna neposrednost vzpostavljata posebno povezavo z občinstvom, kar verjamem, da sta tudi ključna elementa za izjemen odziv, ki ga njegova dela dosegajo doma in v tujini. Baletni večer je bil še en izjemen umetniški dogodek, ki bogati festivalsko dogajanje in potrjuje visoko kakovost slovenskega baleta na evropskem zemljevidu, je še dodal.

Slovenski balet v svetovnem kontekstu

Clugovo delo že dolgo presega nacionalne okvirje. Njegove stvaritve gostujejo na največjih evropskih in svetovnih odrih, a hkrati nikoli ne izgubijo tistega, kar je najbolj prepoznavno, človeškosti. V Križankah smo to ponovno občutili. Ni bil leogled predstave, ampak je izkušnja in premik.

Foto: Darja Štravs Tisu

Najbolj brano

V sodobnem marketingu logotip ni več zgolj znak prepoznavnosti na etiketi. Postal je del...

Najprej je bila pod vpašanjem kariera Sydney Sweeney zaradi oglasa za Amecian Eagle, zdaj...

Loewe, dolgoletna španska luksuzna modna hiša, ki jo je do leta 2025 soustvarjal kreativni...

V času, ko zdi se, da uspemo le, če smo glasni, obstajajo ženske, ki...

Sorodne objave

Trgovina iz zlata? Tako je, Casa Loewe Shanghai, največja zastopniška trgovina znamke v Aziji,...

Prvi dnevi septembra bodo na 73. Ljubljana Festivalu zaznamovani s pestrim programom, ki združuje...

Poletje je čas sprostitve, dolgih večerov in dneva, ki ga pogosto narekuje bolj spontan...

Miley Cyrus je postala prvi uradni obraz modne hiše Maison Margiela, kar predstavlja pomemben...

Ostanite na tekočem

Prijavite se na naša e-obvestila in bodite obveščeni o novostih.