Pod zvezdami in pod kožo: Edward Clug in večer, ki ga ne bomo pozabili

Ni bi bila le baletna uprizoritev, temveč potop v človeške odnose, napetosti, bližine in samoto, pripovedane skozi telo in gib.

Občinstvo se je zbralo v čarobnem ambientu Križank, kjer se je pod okriljem 73. Ljubljana Festivala odvila predstava, ki je presegla meje pričakovanega. Večer posvečen koreografijam Edwarda Cluga, umetniškega direktorja Baleta SNG Maribor, bi bil le baletna uprizoritev, temveč potop v človeške odnose, napetosti, bližine in samoto, pripovedane skozi telo in gib.

Četverček mojstrovin: od Proof do Cluster

Na sporedu so bile kar štiri Clugove mojstrovine: Proof, Mutual Comfort, Handman in Cluster vsaka s svojo izrazno poetiko, vsaka z natančno odmerjeno koreografsko formo, a vedno s tistim Clugovim pečatom: iskanje resnice skozi telesnost.

Predvsem Cluster, po katerem je bil poimenovan večer, je s svojo napetostjo in skoraj matematično estetiko hipnotiziral dvorano. Glasba, ki pogosto prihaja iz nepričakovanih virov, od klasičnih partitur do Radiohead, je delovala kot subtilna podlaga za zgodbe, ki so se odvijale pred našimi očmi.

Balet, ki govori o nas

Clug je mojster v ustvarjanju prostora, kjer se srečata eleganca in čustvena brutalnost. Brez besed spregovori o sodobnem svetu, o odnosih, o intimnosti in odtujenosti, s koreografijo, ki ni nikoli samonamenjska, ampak vedno znotraj pripovedi.

Dogodek je navdušil tako poznavalce baleta kot tudi tiste, ki so se morda z umetnostjo gibanja srečali prvič. O tem priča tudi izjava direktorja Festivala Ljubljana, g. Darka Brleka, ki je po predstavi povedal: “Veseli me, da smo v program letošnjega 73. Ljubljana Festivala znova vključili baletni večer s koreografijami Edwarda Cluga, s katerim nas povezuje dolgoletno in plodno sodelovanje. Tokrat smo občinstvu ponudili priložnost, da si ogleda izbor njegovih največjih koreografskih uspešnic; Proof, Mutual Comfort, Handman in Cluster, v izvedbi Baleta SNG Maribor.”

“Clug skozi eleganco baletnega giba odpira kompleksne družbene teme in razkriva dinamiko medčloveških odnosov na način, ki je hkrati globoko oseben in univerzalno razumljiv. Njegova iskrenost in emocionalna neposrednost vzpostavljata posebno povezavo z občinstvom, kar verjamem, da sta tudi ključna elementa za izjemen odziv, ki ga njegova dela dosegajo doma in v tujini. Baletni večer je bil še en izjemen umetniški dogodek, ki bogati festivalsko dogajanje in potrjuje visoko kakovost slovenskega baleta na evropskem zemljevidu, je še dodal.

Slovenski balet v svetovnem kontekstu

Clugovo delo že dolgo presega nacionalne okvirje. Njegove stvaritve gostujejo na največjih evropskih in svetovnih odrih, a hkrati nikoli ne izgubijo tistega, kar je najbolj prepoznavno, človeškosti. V Križankah smo to ponovno občutili. Ni bil leogled predstave, ampak je izkušnja in premik.

Foto: Darja Štravs Tisu

Najbolj brano

Anthony Vaccarello, kreativni direktor Saint Laurenta, je ponovno dokazal, da zna pretresti pravila modne...

Predstavljajte si, da se peljete skozi neskončna polja krav. Vse so bele, črne ali...

Jane Grčev je nadobudni ljubljanski frizer, ki se je v slovensko prestolnico preselil iz...

Patricia Savič je mlada ustvarjalka, ki je oblikovala prostor, kjer samozavest oživi. Salon Patrisha,...

Sorodne objave

Najbolj samozavestno se počutim takrat, ko mi je resnično udobno v svojem telesu. To...

Z vplivnico Niko Krmec smo govorili o odgovornosti, ki jo prinaša objavljanje vsebin na...

Tatjana Damjanović, ustanoviteljica 22 Institute, akademije in studia...

Ostanite na tekočem

Prijavite se na naša e-obvestila in bodite obveščeni o novostih.