Coca-Cola in umetnost oglaševanja: kako je nastala popkulturna ikona
Če obstaja ena blagovna znamka, ki je skozi desetletja obvladala umetnost čustvenega nagovora množic in oblikovanja kulturne dediščine prek oglasov, je to Coca-Cola.
Če obstaja ena blagovna znamka, ki je skozi desetletja obvladala umetnost čustvenega nagovora množic in oblikovanja kulturne dediščine prek oglasov, je to Coca-Cola. Z več kot stoletno zgodovino je pijača iz Atlante že dolgo več kot le gazirana osvežitev, postala je simbol povezanosti, nostalgije in globalne enotnosti. V svetu oglaševanja ni veliko kampanj, ki bi preživele test časa, Coca-Colini pa se redno zapisujejo v zgodovino. Predstavljamo tri oglase, ki so ne le zaznamovali svojo dobo, temveč postali kulturni momenti sami po sebi.
Prvi med njimi je brez dvoma legendarni “Hilltop” oglas iz leta 1971, v katerem mladi iz različnih koncev sveta stojijo na italijanskem griču in skupaj pojejo pesem I’d Like to Buy the World a Coke. V času hladne vojne in socialnih pretresov je Coca-Cola s tem oglasom sporočila nekaj preprostega, a univerzalnega, željo po miru, povezanosti in optimizmu. Kar se je začelo kot reklamni jingle, se je prelevilo v radijsko uspešnico in popkulturno referenco, ki še danes navdihuje oglaševalsko stroko.
Drugi prelomni trenutek se je zgodil leta 1979 z oglasom “Mean Joe Greene”, ki ga mnogi imenujejo celo najboljši Super Bowl oglas vseh časov. Ko izčrpani igralec ameriškega nogometa sprejme steklenico te pijače od mladega navijača, nato pa mu v zameno podari svoj dres, ne gledamo zgolj reklame, temveč ganljivo mini filmsko zgodbo o nepričakani toplini in povezavi med idolom in občudovalcem. Ta oglas ni le promoviral pijače, temveč je Coca-Colo vpisal v čustveni register gledalcev.
Več kot tri desetletja pozneje se Coca-Cola znova vpiše v kolektivni spomin z oglasom “America the Beautiful” iz leta 2014. Prvič v zgodovini Super Bowla so gledalci slišali ameriško himno v sedmih različnih jezikih, od španščine do tagalščine. Oglas je bil drzno in vizualno prefinjeno sporočilo o ameriški raznolikosti in vključevalnosti. Čeprav je naletel tudi na nasprotujoče si odzive, je dosegel tisto, kar je pravo oglaševanje vedno znalo: spodbuditi pogovor in odsev družbenih vrednot.
Danes Coca-Cola ostaja učbeniški primer, kako lahko oglas preseže funkcijo promocije in postane kulturni mejnik. S svojo sposobnostjo, da skozi desetletja povezuje ljudi z univerzalnimi sporočili, odraža to, kar pomeni biti globalna blagovna znamka ne le po obsegu, temveč po občutku.

Foto: DreamsTime