Nadaljevanje zgodbe: Netflix, Paramount in velikanska tekma za Hollywood
Posel z Warner Bros je uradno sklenjen, a se zgodba šele začenja
Netflix in Warner Bros. Discovery sta v začetku decembra 2025 sklenila dogovor, po katerem bo Netflix prevzel Warner Bros., vključno s filmskimi in televizijskimi studii ter platformama HBO in HBO Max. Posel je vreden približno 82,7 milijarde ameriških dolarjev (72 milijard v delnicah in gotovini) in velja za enega največjih v zgodovini zabavne industrije.
Netflix je poudaril, da se bosta obe podjetji še “dlje časa” osredotočali na ustvarjanje kakovostnih vsebin, medtem ko se postopek združitve, ki lahko traja 12–18 mesecev, nadaljuje.
Paramountova nenadna kontra ponudba povzroči medijski potres
Čeprav se je zdelo, da je Netflix prevzem že zapečaten, je Paramount Skydance sprožil agresivno ponudbo za prevzem Warner Bros. v višini 108,4 milijarde ameriških dolarjev, kar je približno 25+ miljard več od Netflixove ponudbe.
Paramount trdi, da je njihova ponudba boljša in poskuša prepričati delničarje in regulatorje, naj zavrnejo Netflixov prevzem. V pismu delničarjem Paramount celo najavlja, da je njihova ponudba prinaša višjo takojšnjo vrednost in hitrejši prehod brez težav z regulacijo. To je neuradno sprožilo ena največjih medijskih bitk zadnjih let, večina analitikov je zdaj prepričana, da se bo bitka za Warner Bros. zavlekla več mesecev v 2026.
Regulatorne in politične vznemirjenosti
Netflix-ov prevzem in Paramountova kontra ponudba nista le poslovna zgodba, postavljata tudi temeljna vprašanja o konkurenci, monopolu in razmerju moči v medijski industriji. Regulatorji v ZDA in EU bodo skrbno preučevali Netflixov prevzem, saj bi združeni subjekt lahko kontroliral 30–40 % trga pretočnih vsebin in postal skoraj monopol v industriji.
Nov prevzem je pritegnil tudi politično pozornost, nekatere stranke in interestne skupine opozarjajo na močan vpliv na kulturno naracijo in zmanjšanje konkurence, hkrati pa se pojavljajo tudi etične dileme glede trgovanja z delnicami politikov tik pred objavo velikega posla. Medtem ko so nekateri voditelji pozdravili večjo konsolidacijo, evropski medijski mogotec MFE, ki je v lasti Berlusconija, zagovarja Paramountovo ponudbo kot boljšo za konkurenco in pluralnost medijskih vsebin v EU.
Reakcije Hollywooda, ustvarjalcev in občinstva
Tudi po tvojih prvih zapisih o strahu ustvarjalcev se situacija nadaljuje v podobnem tonu. Režiserji, scenaristi in neodvisni producenti opozarjajo, da bo manj konkurence pomenilo manj tveganega, drznega in raznolikega ustvarjanja. Centralizacija vsebin v rokah ene ali dveh korporacij lahko poslabša pogoje za neodvisne talente. Netflix je poslal pomirjevalna sporočila svojim 300 milijonom naročnikov, da se “nič ne spremeni čez noč”, vendar gledalci že izražajo pomisleke glede cenovnih politik in možnega zmanjšanja kakovosti vsebin. Lastniki kinodvoran so opozorili, da bi lahko Netflix-ova dominacija pomenila večji fokus na digitalno izdajo filmov in manj osredotočanja na tradicionalno kino izkušnjo.