Ste res dovolj vijolični?: Zakaj je »Purple Cow« postala največja marketinška metafora 21. stoletja

Predstavljajte si, da se peljete skozi neskončna polja krav. Vse so bele, črne ali pikaste. Lepo, a po dveh kilometrih komaj še dvignete pogled. Potem pa se vam pogled ustavi na čisto drugačni, vijolični namreč.

Predstavljajte si, da se peljete skozi neskončna polja krav. Vse so bele, črne ali pikaste. Lepo, a po dveh kilometrih komaj še dvignete pogled. Potem pa se vam pogled ustavi na čisto drugačni, vijolični namreč. Bi se ustavili? Bi jo slikali? Bi o njej govorili? Seveda bi. In prav to je Seth Godin hotel povedati, ko je marketing razglasil za stvar poguma, ne proračunov.

Ko je Godin leta 2003 izdal knjigo Purple Cow, ni napisal še ene učne razlage 4P modela. Namesto tega je vsem podjetjem in znamkam zabrusil: »Če niste vredni omembe, ste nevidni.«

Njegova filozofija je bila radikalna: v dobi prenasičenosti oglasov in vedno večje otopelosti kupcev je samo nekaj res dragoceno, pozornost. A pozornosti si ne kupiš z večjimi billboardi. Pridobiš jo tako, da ustvariš nekaj, kar je tako izstopajoče, da ljudje enostavno morajo deliti naprej.

Tako, kot on ni želel biti še en guru v vrsti, tudi vaša blagovna znamka ne bi smela biti samo še ena krava med tisočimi.

Od Yoyodyne do svetovne avtoritete

Godin ni začel kot mislec v predavalnicah Ivy League. V devetdesetih letih je s podjetjem Yoyodyne dokazal, da zna teorijo spremeniti v prakso. Podjetje je specializiral za digitalni neposredni marketing, kar je bilo za tisti čas pionirsko, in ga leta 1998 prodal Yahooju za približno 30 milijonov dolarjev. Pri Yahooju je postal podpredsednik za neposredno trženje, a se kmalu posvetil pisanju.

Danes ima za sabo več kot 20 knjig, ki so prevedene v več kot 35 jezikov, med njimi uspešnice Tribes, Linchpin, All Marketers Are Liars in This Is Marketing. Njegov blog velja za enega najstarejših in najvplivnejših na svetu, dnevno ga prebere več sto tisoč ljudi.

Zakaj ravno krava?

Idejo za Purple Cow je dobil med družinskim potovanjem po Franciji. Med dolgo vožnjo so ga sprva fascinirale krave ob cesti. Po nekaj kilometrih so mu postale tako dolgočasne, da jih sploh več ni opazil. Če bi bila med njimi ena vijolična, bi ga predramila iz otopelosti. Ta anekdota se je spremenila v poslovno lekcijo: produkt mora biti tako drzen in poseben, da ga ljudje opazijo brez reklame.

Njegova mantra je jasna: “The key to success is to find a way to stand out, to be the purple cow in a field of monochrome Holsteins.” Ali : “Ključ do uspeha je najti način, kako izstopati, biti vijolična krava na polju enobarvnih holštanjskih konj.”

Ker je Godin že leta 2003 razumel, kar mnogi dojemajo šele zdaj: da je povprečnost smrt blagovne znamke. Da v svetu TikToka in Instagrama ne zmaga tisti, ki porabi največ denarja za oglase, ampak tisti, ki ima produkt, o katerem ljudje govorijo.

Ni naključje, da so Tesla, Airbnb in Dollar Shave Club postali milijardni posli, vsi so si upali biti remarkable, vredni omembe.

20 let kasneje: še vedno v vsakem podjetniškem priročniku

Skoraj dve desetletji po izidu je Purple Cow še vedno stalnica na seznamih obveznega branja za startupe, marketinške ekipe in vse, ki iščejo formulo za uspeh. Medtem ko je marsikatera poslovna knjiga utonila v pozabo, je Godinova vijolična krava postala simbol drzne ustvarjalnosti in najboljši dokaz, da včasih ena preprosta metafora spremeni celotno industrijo.

Če se boste kdaj vprašali, zakaj vaša znamka ne pritegne pozornosti, pomislite:
Ste res dovolj vijolični?

Foto: DreamsTime

Najbolj brano

Predstavljajte si, da se peljete skozi neskončna polja krav. Vse so bele, črne ali...

Patricia Savič je mlada ustvarjalka, ki je oblikovala prostor, kjer samozavest oživi. Salon Patrisha,...

Sonce, brunch in razlog za slavje. V restavraciji Cubo v Ljubljani sta DNA WHITENING...

Sorodne objave

Zelo verjetno ste že slišali za blagovno znamko Snow Monkey, ki se je začela...

V današnji epizodi smo se z izjemno ustvarjalko vsebin Ano Marijo Mihelič pogovarjali o...

V pariški prestolnici, kjer se moda in kulinarika že desetletja prepletata, je Saint Laurent...

Anna Wintour, ena najprepoznavnejših osebnosti v zgodovini modnega novinarstva, je 26. junija 2025 sporočila,...

Ostanite na tekočem

Prijavite se na naša e-obvestila in bodite obveščeni o novostih.