Kontroverzna reklama Sydney Sweeney: Ko »lahkotna« kampanja postane kulturna vojna

Kontroverzna reklama Sydney Sweeney za American Eagle je sprožila pravi vihar na družbenih omrežjih in v medijih.

Kontroverzna reklama Sydney Sweeney: Ko »lahkotna« kampanja postane kulturna vojna

Kontroverzna reklama Sydney Sweeney za American Eagle je sprožila pravi vihar na družbenih omrežjih in v medijih. Kampanja z naslovom »Sydney Sweeney Has Great Jeans« (igra besed »jeans« / »genes«) je bila sprva zamišljena kot igriva promocija jeansa, a se je hitro sprevrgla v primer, kako lahko preprosta besedna igra sproži val negativnih odzivov.

V enem od ključnih videov Sydney izreče: »Genes are passed down from parents to offspring, often determining traits like hair color… My jeans are blue.« Glas v ozadju zaključi s stavkom: »Sydney Sweeney has great jeans.« Prav ta besedna igra med »jeans« in »genes« je v javnosti sprožila burne debate, saj so številni komentatorji opozorili, da lahko namiguje na genetsko nadvlado in poveličevanje belih standardov lepote.

Kritike in očitki javnosti

Sweeneyjeva je v kampanji predstavljena kot klasičen »vseameriški« ideal, svetlopolta blondinka z modrimi očmi, kar je pri mnogih sprožilo občutek, da oglas simbolizira ekskluzivno estetiko belske lepote. Kritiki so oglas označili za »gluhega na kontekst« in v njem prepoznali celo elemente simbolike, ki spominja na ideje eugenike in zgodovinske koncepte rasne čistosti.

Ob tem je marsikoga zmotila tudi spolna objektifikacija. Videi so polni sugestivnih kadrov, v katerih Sweeneyjeva leži, si zapenja hlače in poudarja telo, kar so številni komentatorji označili kot vračanje k zastarelemu pristopu »seks prodaja«. V občutljivem političnem trenutku v ZDA, kjer so razprave o rasni identiteti in polarizaciji vse glasnejše, je oglas nehote zadel v samo jedro kulturnih napetosti.

Razdvojena javnost

Negativni odzivi so bili hitri in glasni. Na spletu so se pojavili očitki, da kampanja nosi elemente supremacistične simbolike, številni pa so jo označili za neprimerno in neskladno z današnjimi družbenimi vrednotami. Kritike niso prišle le od aktivistov, temveč tudi od akademikov in modnih komentatorjev, ki so opozorili na spregledan kulturni kontekst.

Po drugi strani je del konservativne javnosti trdil, da je reakcija pretirana. Komentatorji, kot sta Megyn Kelly in Richard Hanania, so oglas branili kot preprosto in seksi igro besed ter ga označili kot primer »anti‑woke« oglaševanja, ki nostalgira po bolj enostavni estetiki.

Poslovne posledice in odziv znamke

Kampanja je poslovno doživela mešan odziv. Prve dni po lansiranju so delnice American Eagla zrasle za več kot deset odstotkov, ko je kampanja zaradi viralnosti pritegnila pozornost, a so kmalu nato padle, ko so se negativne reakcije stopnjevale. American Eagle je moral celo najeti zunanjo krizno PR-hišo, da bi obvladal škodo.

Oglas je imel tudi dobrodelno dimenzijo, saj je del zaslužka od posebnega modela »Sydney Jean« z motivom metuljčka namenjen organizaciji Crisis Text Line, ki pomaga žrtvam nasilja v družini. A ta pozitivna nota je v javni razpravi skoraj povsem izginila v hrupu kritik.

Lekcija, ki jo nosi kampanja

Primer »Sydney Sweeney Has Great Jeans« kaže, kako hitro lahko sodobno občinstvo razbere in problematizira simboliko, ki bi jo oglaševalci morda še pred desetletjem spregledali. Preprosta šala je postala poligon kulturnih in političnih razprav, vizualna podoba pa je nehote spomnila na stare stereotipe, ki jih družba danes občutljivo zaznava bolj, kot kadarkoli prej.

Kampanja, ki je želela prodajati lahkotnost in seksapil, je postala primer, kako v dobi družbenih omrežij in politične polarizacije ni več prostora za nepremišljeno igranje s simboli, ker javnost vse bere, vidi in interpretira.

Foto: DreamsTime

Najbolj brano

Najbolj samozavestno se počutim takrat, ko mi je resnično udobno v svojem telesu. To...

Ni bi bila le baletna uprizoritev, temveč potop v človeške odnose, napetosti, bližine in...

Ste se kdaj vprašali, kako bi izgledala večerja, če bi jo servirali v srcu...

Sorodne objave

Obiskovalci Krasa dobro vedo, da ta naša pokrajina ne ponuja le čudovite narave, ampak...

Drugo četrtletje leta 2025 je prineslo znova znan razplet, modna znamka Miu Miu je...

Ob praznovanju dvajsetih let ustvarjalnega dela se je modna oblikovalka Simona Kogovšek ozrla na...

Ostanite na tekočem

Prijavite se na naša e-obvestila in bodite obveščeni o novostih.