LJUBLJANSKI TEDEN MODE (LJFW): umetnost, oblikovanje in moč kolektiva
Tretji dan Ljubljanskega tedna mode (LJFW) je minil v znamenju umetnosti, ustvarjalnega dialoga in čezmejnega sodelovanja. Dan se je začel z razstavo #Artist Edition 2025, nadaljeval z nizom avtorskih modnih revij ter se zaključil z izjemno energijo regionalnih oblikovalcev, ki so modno platformo preoblikovali v prostor povezovanja in navdiha. Dogajanje so spremljali tudi predstavniki tujih medijev, ki se v vse večjem številu udeležujejo LJFW in so navdušeni nad izvirnostjo slovenskih oblikovalcev.
Tretji dan Ljubljanskega tedna mode (LJFW) je minil v znamenju umetnosti, ustvarjalnega dialoga in čezmejnega sodelovanja. Dan se je začel z razstavo #Artist Edition 2025, nadaljeval z nizom avtorskih modnih revij ter se zaključil z izjemno energijo regionalnih oblikovalcev, ki so modno platformo preoblikovali v prostor povezovanja in navdiha. Dogajanje so spremljali tudi predstavniki tujih medijev, ki se v vse večjem številu udeležujejo LJFW in so navdušeni nad izvirnostjo slovenskih oblikovalcev.
Popoldanski program v Stekleni dvorani Gospodarskega razstavišča je ponovno dokazal, da je LJFW prostor, kjer se ustvarjalna drznost in profesionalna produkcija odlično nadgrajujeta. Predstavili so se: Draž, Ponorelii, Jona Bednjanec, JKH Identity × Ana Cajhen, FD – Fakulteta za dizajn (študentska revija), zvečer pa še Medle, Matic Veler, Spill the T., Brencha, MNKCL, Ludus, Æmona, Martin Kaluža in Tanja Zorn.
Tretji dan je spet poudaril pomen sodelovanja in kolektivne energije. V okviru BFW Collective Showa so se predstavili oblikovalci iz Srbije, kar je dodatno utrdilo partnerski dialog med LJFW in Beograd Fashion Weekom.

Skupni projekti tako ne krepijo le regionalne modne identitete, temveč ustvarjajo prostor za nove oblike povezovanja in skupne vizije prihodnosti srednjeevropske mode.
Dopoldanski del dogajanja je zaznamovala tudi otvoritev razstave #ARTIST EDITION 2025 – Nataša Peršuh × Tina Konec v prostoru SOBBA na Dalmatinovi ulici. Razstava ostaja odprta še v ponedeljek in torek, 20. in 21. oktobra, med 10. in 17. uro.
LJFW se zaključuje jutri z zadnjim sklopom revij, tudi otroško. Zvečer pa sledi še podelitev nagrad WOW.
Razstava: Artist Edition 2025 Nataša Peršuh × Tina Konec
Nataša Peršuh: “Mislim, da moda mora biti na neki način uporabna. Lepo je, če se nosi. A pomembno se mi zdi tudi, da imajo kolekcije zgodbo s srcem in z dušo. Ta dialog med modo in umetnostjo je vseprisoten in se oplementi z obeh strani. Tinina dela so tako zaživela v drugem mediju. Poleg tega je lepo sodelovati z nekom, ki ga občuduješ in tako oplemeniti tvoje delo.
Team frizerjev uporablja lasno kozmetiko blagovne znamke Keune, Jernej Bernetič, frizer: “Izjemni laki, ki se ne strdijo, zaščita pred toploto, ki ohrani zdravje las, in razpršila, ki dodajo sijaj – po desetih modnih revijah so lasje še vedno sveži in sijoči. Izjemno sem zadovoljen. Prav zaradi kakovosti izdelkov smo se lahko hitro prilagajali različnim slogom, ki smo se za nje dogovorili z oblikovalci.”
Nenad Radujevič, Beograd Fashion Week: “Všeč mi je, da smo znova v Ljubljani, kjer predstavljamo mlade oblikovalce – prejemnike nagrad, ki so svoje kolekcije razvijali tudi v modnih inkubatorjih. Zelo je pomembno, da jim odpiramo vrata, da spoznajo kolege, začutijo odziv občinstva in pridobijo dragocene izkušnje. Veseli pa nas tudi, da bomo lahko gostili slovenske oblikovalce tudi v Beogradu. Pri vas je modna scena nekoliko bolj dinamična kot pri nas – Ljubljana je vedno imela bolj ‘alter’ energijo, šola mode pa je drugačna od naše. To se je sicer nekoliko spremenilo, a senzibilnost ostaja drugačna.”
Obiskovalci
Danica Lovenjak je redna gostja na LJFW: “Rada imam modo, LJFW je res pravi praznik mode. Vsako leto se bolj razvija, več oblikovalcev, več mode in več navdiha. Matic Veler me navdušuje z dodelanimi kosi, saj lasersko obdelovanje res poskrbi za poseben izgled in seveda tudi občutek. Njegov kos bi z veseljem imela v garderobi. Sama prihajam še iz časov, ko smo kupovali manj. Tako imam doma tudi dvajset let stare kose, nekateri med njimi so zagotovo iz Mure. Dobri materiali, kakovostno sešiti … to traja, zato je pomembno imeti prav take kose torej se pri izbiri oblačil čim bolj odgovorno odločati.
Med obiskovalci smo opazili tudi Katarino Čas: “Zelo mi je všeč in zdi se mi, da je bolj živo kot kdajkoli. Zelo težko je bilo recimo dobiti sedež, kar je prvič, in to je pozitiven znak. Nekaj odličnih oblikovalcev sem videla, nekaterih med njimi še ne poznam. Slovenska modna scena in podmladek se dobro razvijata.”
Nina Grilc: “Vsi ljubitelji mode se zberemo na kupu, tu srečaš veliko ljudi, ki jih sicer nimaš priložnosti srečati in vse to v duhu mode. Vsaka kolekcija je bila drugačna, to mi je res všeč, pestra paleta za različne okuse. Letos pa ni poudarek le na modi temveč tudi trajnosti in okolju in političnem in družbenem dogajanju. Tako čas, v kateri živimo, lahko začutimo tudi skozi modo.”
Modno revijo Draž so si ogledale tudi stanovalke Doma starejših občanov Fužine, v okviru projekta Prijazno življenje, ki se trudi za večjo socialno aktivacijo starejših ter v sklopu svojega dolgoročnega projekta/gibanja tudi uresničuje želje starejših. Na LJFW so prišle v spremstvu Ane Petrič, ambasadorke projekta, nekdanje Slovenke leta in direktorice doma starejših Vrtojba.
Iz zaodrja
Tomaž Mihelič pri LJFW že vrsto let izbira in skrbi za modele: “S tem delom je povezanih res veliko lepih občutij. Tu je neskončno kreativne energije ljudi, ki delajo s srcem in ne s kalkulacijo. Neverjetni so! Dodano vrednost vidim tudi v tem, da se mladi povezujejo, da se imajo lepo. Moja največja nagrada pa je, ko vidim, da imam pravi občutek za ljudi. Odlično komuniciramo med sabo in ko gre zares, gre zares. Določene stvari namreč morajo biti strukturirane, tu ne boste našli razvajenih najstnikov, ki so vzgajani z zlato žlico. Sicer pa me veseli tudi, da imamo svoje, domače modele. Ni potrebe po tem, da bi vabili tuje, še več, naši modeli zelo veliko delajo v tujini in to za najbolj prestižne blagovne znamke. “
V zaodrju LJFW je več kot 100 sodelavcev, za njihovo prehrano skrbi Stanislav Progar, glavni kuhar v zaodrju: “Delo poteka cel dan, naporno je in seveda je pomembno, da modeli v tem času tudi jedo. Pripravimo en mesni in en vegetarijanski obrok, vsak dan drugačnega, a vedno na žlico. Sprva nas je bilo strah, da mladim ta hrana ne bo všeč, a so presenetljivo navdušeni. Prvi dan je bila tako na meniju jota z in brez mesa,drugi dan zelenjavna juha in piščančja obara, nato ričet, zadnji dan pa juha iz leče in puranja obara.“
Grammyji 2025: Moda, ki je zaznamovala največji glasbeni večer
Grammyji so že dolgo več kot le podelitev glasbenih nagrad, so spektakel, ki narekuje tudi modne trende za prihajajoče leto. Letošnja rdeča preproga ni razočarala. Od drzne vintage renesanse, ki jo je vodila Taylor Swift, do razbijanja spolnih modnih norm, ki sta ga predstavljala Billie Eilish in Troye Sivan, Grammyji 2025 so ponudili nekaj za vsak okus.

Grammyji 2025: Moda, ki je zaznamovala največji glasbeni večer
Grammyji so že dolgo več kot le podelitev glasbenih nagrad, so spektakel, ki narekuje tudi modne trende za prihajajoče leto. Letošnja rdeča preproga ni razočarala. Od drzne vintage renesanse, ki jo je vodila Taylor Swift, do razbijanja spolnih modnih norm, ki sta ga predstavljala Billie Eilish in Troye Sivan, Grammyji 2025 so ponudili nekaj za vsak okus.