Netflix kupuje Warner Bros. za 82,7 milijarde: Hollywood v šoku, ustvarjalci v strahu

Hollywood pretresa največji medijski premik desetletja: Netflix naj bi v 82,7 milijarde dolarjev vrednem poslu prevzel Warner Bros., eno najstarejših in najbolj simboličnih filmskih hiš na svetu. Namesto zmagoslavja, ki bi ga marsikdo pričakoval za pretočnega velikana, je industrijo zajela panica, od scenarističnih sob do vodstvenih pisarn.

Hollywood pretresa največji medijski premik desetletja: Netflix naj bi v 82,7 milijarde dolarjev vrednem poslu prevzel Warner Bros., eno najstarejših in najbolj simboličnih filmskih hiš na svetu. Namesto zmagoslavja, ki bi ga marsikdo pričakoval za pretočnega velikana, je industrijo zajela panica, od scenarističnih sob do vodstvenih pisarn.

Posel, ki združuje enega najbolj agresivnih pretočnih igralcev s tradicionalnim filmskim velikanom, je sprožil val nezadovoljstva in strahu. Mnogi ustvarjalci opozarjajo, da takšna koncentracija moči pomeni konec kreativnega tveganja in začetek obdobja popolne algoritmične varnosti.

“Slabše je, ko je manj kupcev”

V pogovorih za Vanity Fair so agenti, producenti in scenaristi svojo skrb izrazili zelo neposredno. Eden od producentov je dejal: “Slabše je, ko je manj kupcev. Studii imajo več vzvoda in to pomeni manj tveganja.”Ustvarjalci v Hollywoodu že leta opozarjajo, da algoritem prevzema primat nad umetnostjo, zdaj pa mnogi menijo, da bo Netflixov prevzem Warner Brosa dokončno potisnil industrijo v varno, predvidljivo in komercialno naravnano področje.

Napetost med tradicijo in korporativno združitvijo

Čeprav je konsolidacija v medijski industriji postala norma, je ta združitev sprožila simbolično prelomnico. Po eni strain staro Hollywoodsko studijsko okolje, po drugi pa en sam, izjemno močan igralec, ki narekuje tempo. Za mnoge kreativce je to trenutek, ko “stari studio sistem predaja žezlo enemu dominantnemu igralcu”, kar pomeni konec obdobja, v katerem so različni studii tekmovali za najbolj drzne ideje.

Upanje na vladno posredovanje? Majhno.

Čeprav bi takšen prevzem v preteklosti verjetno sprožil ostro protimonopolno reakcijo Washingtona, so danes pričakovanja nizka. Kot opozarja eden izmed televizijskih ustvarjalcev: “Ko gre za protimonopolne postopke, v ZDA nismo tako srečni.” Združitev tako najverjetneje ne bo naletela na resen upor, kar Netflixu omogoča skoraj neomejeno širitev na področjih, ki jih je nekoč obvladoval klasični Hollywood.

Kaj ta premik pomeni za prihodnost zabavne industrije?

Manj studiev = manj priložnosti za prodajo projektov.

Večji pritisk algoritmov pri odločitvah o tem, kaj se sploh snema.

Manj eksperimentiranja, saj veliki sistemi ne želijo tvegati z nenavadnimi ali nišnimi idejami.

Večja centralizacija moči, ki lahko oblikuje celoten svet zabavne industrije.

Za gledalce bo morda videti kot zmaga, še več vsebin, še več dostopnosti. Za ustvarjalce pa je to trenutek negotovosti, ki bi lahko definiral prihodnjo dekado Hollywooda.

Najbolj brano

V času, ko številne blagovne znamke tekmujejo s poplavami vsebin, IKEA ostaja ena redkih,...

Ko je Paris rasla v javnosti, je bil njen lik pogosto predstavljen kot družabnica,...

V zadnjih letih se modni svet vse pogosteje obrača k znanim obrazom, ne več...

Kaj imajo skupnega britanski proizvajalec najprestižnejših avtomobilov in danska kavna veriga, znana po svoji...

Sorodne objave

Insiderski pogled v zgodovino, elito in skrivnosti alpske ikone....

Damiani je ena najbolj prepoznavnih italijanskih draguljarskih hiš, ki že stoletje gradi svojo identiteto...

Marketing Mercedesa že desetletja ne temelji le na avtomobilih, temveč na občutku, ki ga...

V prazničnem decembru 2025 je prestolnica romantike in svetlobe dobila novo epsko zimsko atrakcijo....

Ostanite na tekočem

Prijavite se na naša e-obvestila in bodite obveščeni o novostih.