Tiho razkošje: zakaj velike luksuzne znamke opuščajo kričeče logotipe

V svetu mode je še pred nekaj leti veljalo, da je čim bolj opazen logotip znak prestiža. Torbica z ogromnim napisom, čevlji s prepoznavno monogram tkanino ali majica s kričečim logotipom čez celoten prsni koš so bili dokaz, da si kupil nekaj dragocenega in pripadaš določenemu statusnemu sloju.

V svetu mode je še pred nekaj leti veljalo, da je čim bolj opazen logotip znak prestiža. Torbica z ogromnim napisom, čevlji s prepoznavno monogram tkanino ali majica s kričečim logotipom čez celoten prsni koš so bili dokaz, da si kupil nekaj dragocenega in pripadaš določenemu statusnemu sloju. Danes pa se ta trend hitro umika v preteklost, nadomešča ga tako imenovano “tiho razkošje” (quiet luxury).

Od logomanije do subtilnosti

Velike luksuzne znamke, kot so Prada, Dior, Bottega Veneta, Loewe, Maison Margiela in druge, vse bolj opuščajo logotipe, ki kričijo svojo prepoznavnost. Namesto tega se odločajo za majhne, skoraj neopazne detajle, drobne vezenine, diskretne oznake ali posebne šive, ki jih prepoznajo le pravi poznavalci. Prada na primer pogosto uporablja majhne trikotne oznake na hrbtih svojih oblačil, Maison Margiela pa štiri preproste bele šive, ki jih poznajo le njihovi zvesti sledilci. Dior se zateka k subtilnim motivom, kot je čebelica, ki simbolizira dediščino in tradicijo znamke.

Glavni razlog za tem je preprost. Luksuzne znamke danes ne potrebujejo več glasnega dokazovanja svoje identitete. Njihova prepoznavnost je tako močna, da je dovolj že kakovost materiala, kroj in unikatni detajli, da ljudje vedo, katera znamka stoji za izdelkom. Kupec luksuznih izdelkov danes ne želi nujno kričati o svojem statusu, temveč išče izdelke, ki izražajo prefinjen okus in diskretno eleganco.

Sprememba v vrednotah kupcev

Kupci luksuznih blagovnih znamk so postali zahtevnejši. Kakovost, trajnost, dizajn in zgodba postajajo pomembnejši od same prepoznavnosti logotipa. Ti potrošniki želijo, da izdelek govori sam zase, ne da bi moral kričati svojo ceno ali znamko. To se sklada z večjim trendom minimalizma in trajnostne mode, ki poudarja, da luksuz ni v tem, da te vsi opazijo, ampak v tem, da se sam počutiš dobro, ko nosiš izdelek.

Luksuz, ki govori brez besed

Tiho brandiranje je tako eleganten kompromis med modnim izrazom in diskretno sofisticiranostjo. Ne pomeni, da logotipi izginjajo, ampak da se selijo na bolj subtilne, skoraj intimne pozicije. Na notranje šive, majhne kovinske detajle, diskretne gravure. Kupci teh izdelkov pogosto že ob dotiku ali pogledu vedo, s katero znamko imajo opravka, tudi če na izdelku ni napisano nič.

Najbolj brano

Najbolj samozavestno se počutim takrat, ko mi je resnično udobno v svojem telesu. To...

Ni bi bila le baletna uprizoritev, temveč potop v človeške odnose, napetosti, bližine in...

Ste se kdaj vprašali, kako bi izgledala večerja, če bi jo servirali v srcu...

Sorodne objave

V sredo, 20. avgusta 2025, ob 20.30 bodo ljubljanske Križanke zaživele v znamenju glasbe,...

Z ustanoviteljem podjetja iProm in laboratorija Rotoba, ki se ukvarja z umetno inteligenco, Simonom...

Loewe, dolgoletna španska luksuzna modna hiša, ki jo je do leta 2025 soustvarjal kreativni...

Ostanite na tekočem

Prijavite se na naša e-obvestila in bodite obveščeni o novostih.