Otello v Ljubljani: Maribor postavil lestvico na svetovni nivo

Na 73. Ljubljana Festivalu je Opera in balet SNG Maribor priredila Othella Giuseppeja Verdija, 8. septembra 2025 v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma, in občinstvo je dobilo predstavo, ki je nedvomno potrdila visoko umetniško raven mariborskega ansambla.

Na 73. Ljubljana Festivalu je Opera in balet SNG Maribor priredila Othella Giuseppeja Verdija, 8. septembra 2025 v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma, in občinstvo je dobilo predstavo, ki je nedvomno potrdila visoko umetniško raven mariborskega ansambla. 

Režiser Guy Montavon je v sodelovanju z dirigentom Robertom Gianolom skozi glasbeno-polifoni in odrsko dramatiko izrisal silovito vez med zgodbo o strasti, ljubosumju in izdaji ter človeškim razpoloženjem, ki ga Verdijev Otello prinaša. Orkester je pod Gianolovo taktirko uspel ohraniti glasbeni pomen opusa: mogočen, poln dinamičnih kontrastov, hkrati pa dovzeten za intimne, mehke trenutke. 

Posebej pohvale si zaslužijo solisti. Sabina Cvilak, Sung Kyu Park in Luka Brajnik so se izkazali z vokalno eleganco in odrsko karizmo. Njihove interpretacije so bile čustvene, a tehnično premišljene, ne le v glasovnem izrazu, temveč tudi v tem, kako so skozi lik doživljali in prikazali notranje konflikte in dramatično napetost. 

Scenografija, kostumografija in uprizoritveni elementi so prav tako dosegli nivo, ki ga lahko brez sramu primerjamo z večjimi evropskimi uprizoritvami. Wolfgang von Zoubek kot scenograf, pa tudi kostumograf in oblikovalec svetlobe, je ustvaril odrsko podobo, ki lepo zliva klasične elemente s simbolnimi poudarki, hladne in kamnite strukture, kontrast mehkega in trdega, svetloba, barvni ton stavkov… Vse to je prispevalo k atmosferi, ki je tako vizualno kot dramaturško naslikala Verdijevo tragedijo v vsej polnosti. 

Zbor in baletni elementi so predstavili dodatno plast dela, njihova prisotnost ni bila zgolj spremljevalna, temveč je krepila izražajnost in poglobila sam dogodek. Prav tako je dirigentska palica Gianolovega orkestrovskega uvoda poskrbela za velikost ter kakovost zvoka, ki ga Gallusova dvorana potrebuje, da Verdijev Otello resnično zaživi. 

Otello v izvedbi mariborske Opere in baleta je predstava, ki pokaže, da slovenska operna produkcija zmore, ne samo loviti, ampak dosegati standarde izvajanj, ki se ocenjujejo kot svetovni. Scenografija, glasbeni izvajalci, režija in tehnična izvedba so združili vizualno moč, vokalno dovršenost in čustveni naboj, ki obiskovalcem zares ostane v spominu.

 

Najbolj brano

V nedeljo, le dan pred začetkom novega šolskega leta, je Arboretum Volčji Potok napolnil...

V sodobnem marketingu logotip ni več zgolj znak prepoznavnosti na etiketi. Postal je del...

Najprej je bila pod vpašanjem kariera Sydney Sweeney zaradi oglasa za Amecian Eagle, zdaj...

Loewe, dolgoletna španska luksuzna modna hiša, ki jo je do leta 2025 soustvarjal kreativni...

Sorodne objave

Naša potovanja pogosto zaznamujejo trenutki, ko umetnost ujame duh časa in ga postavi v...

Nike je letos združil moči s pariškim ustvarjalnim kolektivom Air Afrique in naznanil sodelovanje,...

Februarja je športni svet ostal brez besed: Luka Dončić je bil presenečenje menjave, od...

Robert Redford, nepozabni igralec, oskarjevec in režiser, se je zapisal v zgodovino kot eden...

Ostanite na tekočem

Prijavite se na naša e-obvestila in bodite obveščeni o novostih.