»Stranke so moja najboljša reklama«
Jane Grčev je nadobudni ljubljanski frizer, ki se je v slovensko prestolnico preselil iz Makedonije. Pred dobrim letom in pol je na Dunajski cesti odprl lastni salon, v katerem skrbi za lepoto, samozavest in zadovoljstvo strank.
Jane Grčev je nadobudni ljubljanski frizer, ki se je v slovensko prestolnico preselil iz Makedonije. Pred dobrim letom in pol je na Dunajski cesti odprl lastni salon, v katerem skrbi za lepoto, samozavest in zadovoljstvo strank.
Ali ste si že od malih nog želeli postati frizer?
To je zanimiva zgodba. Že kot otrok sem si želel ukvarjati s frizerstvom. Spomnim se, da sem friziral in urejal že sestrine barbike in lutke, pozneje sem lase urejal in spenjal tudi mami in sestri. Ko sem odraščal, je ta želja v meni postajala še bolj izrazita.
Prihajate iz Makedonije. Kakšni so bili vaši začetki; kakšno je bilo življenje v Makedoniji?
Življenje v Makedoniji je bilo precej dobro. Prihajam iz Strumice, kjer ni frizerske šole, zato smo se skupaj z družino odločili, da se bom vpisal na srednjo frizersko šolo v Skopju. Ta je trajala tri leta, prve izkušnje sem pridobil s praktičnimi izobraževanji. Srednjo šolo sem tudi uspešno končal in tako se je začela moja frizerska zgodba.
Kako se je vaša zgodba nadaljevala po uspešno končani srednji šoli? Ste se že takrat odločili, da se preselite v Slovenijo?
Deloma. Medtem ko sem zaključeval šolanje, se je moja družina preselila v Slovenijo. Ko sem prišel na obisk, sem si rekel: »Zakaj pa ne bi poskusil?« Odšel sem v frizerski salon in vprašal, ali potrebujejo pomoč. In sprejeli so me kot pripravnika. Takrat nisem razumel ali govoril slovenskega jezika. Na začetku smo se sporazumevali, kolikor smo se pač lahko. S tujimi jeziki in gestami. Močno sem si želel uspeti, hotel sem narediti nekaj iz sebe. S pomočjo sodelavcev in v pogovorih s strankami sem se v letu in pol naučil slovenskega jezika. Delal sem v salonu in sodeloval pri različnih projektih in na snemanjih. Tako se je začelo moje življenje v Sloveniji (smeh).
Preden ste odprli lastni salon, ste delali v treh ljubljanskih salonih.
V prvem, kjer so me sprejeli, ne da bi poznal eno slovensko besedo, sem ostal poldrugo leto. Nato sem leto in pol delal v zasebnem salonu v BTC-ju. V zadnjem salonu pa sem ostal devet let. Iz leta v leto sem postajal bolj samozavesten, bolj suveren, želja po lastnem salonu pa je rasla. Nato sem začutil, da je čas, da grem na svojo pot.
Je bila odločitev, da odprete svoj salon težka ali nasprotno, precej preprosta?
Če se spominjam za nazaj, je bila odločitev dejansko malo težka. Začetki so vedno težki in ni lahko zapustiti varnega rednega dela. Ko greš na svoje, vedno obstaja možnost, da ti spodleti. Moja odločitev se je izkristalizirala konec leta 2019, a mi je na začetku leta 2020 načrte prekrižala epidemija koronavirusa. Rekel sem si, da takoj, ko se epidemiološka situacija umiri, odprem svoj salon. Težka odločitev, ampak danes sem prepričan, da edina pravilna. Vsak od nas potrebuje čas, da dozori, odraste, se izuči in spozna, kako deluje posel. V salonu, kjer sem delal zadnjih devet let, sem se imel priložnost preizkusiti v vlogi vodje salona. Tako da sem imel jasno predstavo o tem, kaj me čaka. Če nekaj rad počneš, potem ti to ni težko. Moraš si zastaviti jasne cilje in iti naprej. Tako sem pred letom in pol decembra 2023 odprl svoj salon na Dunajski cesti 17 v Ljubljani.



Kateri pa je vaš najljubši del frizerskega posla?
Na začetku ti je vse ljubo, če si resnično strasten v tem, kar počneš. Ko se učiš, delaš vse, od striženja in spenjanja do barvanja. Moja ljubezen je barvanje. Obožujem različne tehnike; ombre, balayage in ne nazadnje tudi klasična in modna barvanja. To delo se mi zdi resnično razgibano. Je tudi stresno, ampak na pozitiven način. V tistih treh urah se ves čas malo treseš. Ali bo rezultat takšen, kot sem si ga zamislil, bo rezultat takšen, kot si ga je stranka zaželela, bodo lasje to sploh dopuščali? Za vsako stranko se čim bolj potrudim in rezultat je na koncu vedno dober. Kljub temu da najbolj uživam v barvanju, pa delam tudi druge stvari. Strižem tudi moške ter spenjam poročne in večerne frizure.
Kako spremljate trende, na kakšen način se izobražujete?
Trende dandanes spremljam na zelo različne načine. Med frizerji sta med družbenimi omrežji trenutno najbolj priljubljena Instagram in TikTok. Spremljam, kaj objavljajo svetovno znani frizerji, nato pa improviziram in izdelek poustvarim. S svojim pridihom, seveda. Izobražujem se tudi v tujini in obiskujem različne sejme in seminarje. Najpomembnejše pa je, da se preizkušaš, preizkušaš, preizkušaš. Vaja dela mojstra.
Ali za uspeh salona zadostuje marketing od ust do ust? Se poslužujete še kakšnih drugih promocijskih aktivnosti?
Priporočila od ust do ust v našem poslu največ veljajo. Moje stranke so moja hodeča in govoreča reklama. In absolutno najboljša. Seveda pa moram biti aktiven tudi na družbenih omrežjih. Če nekdo vpraša: »Kje si pa bil pri frizerju? Aha, pri Janetu,« je takoj naslednje vprašanje, »Kakšno je njegovo uporabniško ime na Instagramu?« Ljudje smo vizualna bitja. Zato si delo frizerjev radi ogledamo, preden se zanje tudi odločimo. Dame, ki prihajajo k meni, imajo nekatere malo več, nekatere pa malo manj sledilcev. Ko po končanem friziranju na storyju ponosno objavijo novo frizuro, to vedno privabi nove sledilce, ki me prej morda še niso poznali. Težko bi rekel, kateri način je pomembnejši, saj se približno v enaki meri poslužujem obeh.
Se vam zdi, da so za vaš uspeh zaslužne tudi vplivnice, ki se urejajo pri vas?
Tudi to se je že zgodilo, da je k meni prišla kakšna stranka, ki me je zasledila na Instagramu. Ko je videla prvo objavo, se za obisk še ni odločila. Ko je videla drugo, tretjo, slišala še kakšno priporočilo od prijateljice …, pa se je odločila za obisk. Tako da lahko pritrdim. Objave vplivnic nedvomno ne škodijo mojemu poslu (smeh).
Nam lahko zaupate imena nekaj slavnih žensk, ki prisegajo na vaše storitve?Sodeloval sem z našo slovensko divo Heleno Blagne, s Senko Umek, ustanoviteljico blagovne znamke Amalu, ki je predstavila koncept zabav brez alkohola, in z Dorotejo Premužič, vizažistko, ki je pred petnajstimi leti ustanovila hostesno skupino Diamantke. Potem sta tu vplivnici in ustvarjalki vsebin Katarina Benček in Anja Jenko. Pri meni pa se rade urejajo tudi dame, ki delajo v oglaševanju, trženju in odnosih z javnostmi. Na primer, piarovka Sara Švegl, tržnica Petra Simončič in novinarka Marketing magazina Kaja Kovič (hudomušen pomežik).
Za odrske nastope in videospote pa ste urejali tudi Senido Hajdarpašić, ki je bolj znana po umetniškem imenu Senidah.
Res je. Prvič sva sodelovala na snemanju videospota za njeno pesem Slađana, drugič pa na snemanju videospota za njeno pesem Piješ. Zdaj je moja redna stranka in skrbim za barvo njenih las.
Si torej obetate, da se bo pred svojim velikim koncertom, ki bo 13. decembra v Stožicah, uredila pri vas?
Ne vem še, ampak upam. Senidah je posebna, je drugačna (smeh). Včasih se za svoje koncerte uredi kar sama. Ampak ja, če se mi bo ponudila priložnost, bom z veseljem izpeljal ta projekt.
In za konec, kakšni so vaši načrti za prihodnost?
Želim si isto kot verjetno vsak frizer. Da bo salon uspešen, čim bolj obiskan, da bom imel ogromno zaposlenih, morda pa v prihodnosti celotno verigo. Da Hair Studio by Jane ne bo samo v Ljubljani, ampak po vsej Sloveniji. Svoje znanje želim deliti z mladimi. Imeti ob sebi ekipo, ki bo skrbela za lepoto žensk, ki pridejo v salon. Želje so, cilji so, ampak zanje je potrebno trdo delo. Vse ob svojem času.
Foto: samoportretni studio Solograf, osebni arhiv